دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید

دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید

دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید  با توجه به  نیاز منطقه ای و نوع آلودگی های آب ایران،دستگاهی است که جهت رفع مشکلات بومی آب و تصفیه آن میباشد.

این دستگاه با توجه به نوع سیستم حرفه ای خود ، دارای عملکرد بسیار بالا بوده و از بهترین مواد اولیه طراحی و تولید شده است.این دستگاه قابلیت بالایی در حذف آلودگی های میکروبی،باکتری،نیترات،نیتریت،فلزهای سنگین و زنگ زدگی لوله های آب دارد و با حذف سختی مضرآب که باعث مشاهده جرم درکتری می شود،اب زلال و قابل شرب را به مصرف کننده ارائه میدهد.

 دستگاه تصفیه آب “پراکسید” با هفت مرحله فیلتر تمامی ناخالصی ها و آلاینده های آب را حذف کرده و آب تصفیه شده سالم و گوارا را در اختیار شما قرار میدهد که فواید بسیاری درسلامتی انسان دارد که برای بیماران کلیوی و گوارشی بسیار ضروری است.

تمامی این فرایند دردستگاه تصفیه آب هفت مرحله “پراکسید” انجام میشود که هرکدام وظیفه خاصی دارد.

حذف گل و لای و زنگ لوله های فلزی به عهده فیلتر pp میباشد .

حذف نیترات و نیتریت و کلررا فیلترهای کربن اکتیو و کربن سیاه انجام میدهند.

فیلتر محافظ ممبران بعد ازفیلترهای سه گانه و قبل از ممبران قرارمیگیرد و وظیفه حذف ناخالصی هایی که به دلایل مختلف (ازقبیل دیرعوض کردن فیلترها) ازفیلتر سه گانه عبور میکنند را دارد.

فیلتر ممبران دردستگاه تصفیه آب خانگی “پراکسید” به روش اسمزمعکوس عمل کرده و ناخالصی های آب را به فاضلاب انتقال داده و آب خالص را به سمت مخزن هدایت کرده،آب تصفیه شده خالص درمخزن ذخیره میشود و هنگام استفاده آب از مخزن وارد فیلترپست کربن شده درنتیجه بو و مزه آب بهبود می یابد.سپس وارد فیلتر مینرال شده و املاح مجازمانند منیزیوم ، سدیم و پتاسیم به آن اضافه شده و این آب قابل شرب میباشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

دستگاه تصفیه آب خانگی با هدف حذف آلاینده ها و افزایش سطح کیفیت آب آشامیدنی و رساندن آن به استانداردهای بین المللی تولید شده.عوامل بسیارزیادی میتواند منجربه آلودگی آب آشامیدنی شود.

ازاین عوامل میتوان به آلاینده هایی مانند نیتروژن،ترکیبات نیترات و فسفر اشاره کرد.ورود این ذرات میتواند موجب رشد میکرو ارگانیسم های زنده،جلبکها و میکروبها شود و میزان اکسژن درآب کاهش یافته و آب غیر قابل شرب شود.

چرا باید ازدستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنیم؟

مصرف آب آلوده موجب مشکلات گوارشی میشود که با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید و با تنظیم سختی آب مناسب با منطقه که با شیرمیکس انجام میشود،میتوان آب سالم وگوارا داشت.

مراحل تصفیه آب وانواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی 7مرحله پراکسید:

فیلتر مرحله اول : فیلترpp

آب ابتدا وارد این فیلتر میشود و حذف ذرات ریزو زنگ زدگی لوله های آهنی به عهده این فیلتر میباشد.

فیلترمرحله دوم: فیترکربن اکتیو

بعد از عبور آب از فیلتر pp ، آب وارد این فیلتر میشود وکلر آب دفع میگردد.

فیلتر مرحله سوم: کربن بلک

این فیلتر وظیفه دارد ذراتی که از دو فیلتر قبلی عبور کرده است را کاملا حذف نموده و رنگ و بو و مزه نامطلوب آب را دفع نماید.

فیلتر مرحله چهارم: فیلترمحافظ ممبران

این فیلتر بعد از فیلترسوم و قبل از ممبران ، نصب می شود و جهت طولانی شدن عمرفیلترممبران نصب می گردد.

فیلتر مرحله پنجم: فیلترممبران

این فیلتروظیفه دارد سختی و ناخلصی های آب را جدا کرده و آب خالص را به سمت مخزن هدایت کند . فیلترممبران به روش اسمز معکوس عمل کرده و مهمترین  و کاربردی ترین فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی  به شمار میرود.

فیلتر ممبران  حالا به یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه‌های تصفیه بدل شده است و دستگاه‌هایی که فیلتر ممبران دارند از همه نظر ایده‌آل هستند و عمل تصفیه آب را به طور کامل انجام می‌دهند اولین نکته این است که تکنولوژی ساخت غشای داخل ممبران اسمز معکوس هنوز در ایران وجود ندارند و برای همین معمولا از فیلتر ممبران امریکایی و یا فیلتر ممبران تایوانی برای این کار استفاده می‌شود.

ما در ادامه این مقاله به عملکرد فیلتر ممبران خواهیم پرداخت و در مورد RO اطلاعات تکمیلی را به شما ارائه خواهیم کرد. در نهایت با خیال راحت می‌توانید نسبت به خرید فیلتر ممبران اقدام کنید.

آشنایی با فرایند اسمز معکوس :

اسمز معکوس  فرایندی است که در آن یک فناوری غشا که معمولا لایه به لایه است غلظت آب را تشخیص می‌دهد و تنها چیزی که می‌تواند از آن عبور کند آب است و به آن غلظت سنجی می‌گویند. غلظت آب آشامیدنی به همراه املاح معدنی و سختی آن باید در حد استاندارد باشد. این استاندارد روی غشای ممبران اعمال می‌شود.

فیلترممبران تصفیه آب تنها غلظت‌های  خاص را از خود عبور می‌دهد. در نتیجه نمک‌های محلول و غیرمحلول، فلزات سنگین و بسیاری از آلایندگی‌های دیگر که روی غلظت آب تاثیر دارند عبور داده نمی‌شوند و می‌توان گفت آبی تمیز و سالم،گوارا و بدون آلایندگی‌های مضر از آن خارج می‌شود که این روش اسمز معکوس نام دارد. روش اسمز معکوس در حال حاضر در تصفیه خانه‌های صنعتی هم استفاده می‌شود.

در نتیجه وجود ممبران اسمز معکوس در دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است. در ادامه با نحوه عملکرد فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی بیشتر آشنا می‌شویم.

نحوه عملکرد فیلتر ممبران:

فیلتر اسمزی با اختلاف فشار و اختلاف غلظت کار می‌کند و با تشخیص فشار و غلظت آب، انواع ناخالصی‌های موجود در آب  را می‌گیرد. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم تصور کنید آب و انواع باکتری‌ها قصد دارند از داخل ممبران عبور کنند. قطر مولکول آب 0.005 میکرومتر است و قطر باکتری موجود در آّب 0.02 میکرومتر است.

فضای داخلی ممبران و روزنه های موجود روی آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها مولکول‌های آب از آن عبور کنند و بقیه ناخالصی‌ها که ابعاد بزرگتری دارند ، نمی‌توانند از داخل این ممبران عبور کنند و تنها آب خالص باقی می‌ماند.

در روش اسمز معکوس فشار توسط پمپ تامین می‌شود که این فشار برای عبور بهتر مولکول‌ها و محلول‌های لازم است.

آب خالص از داخل لایه‌های ممبران عبور می‌کند و آلاینده‌هایی که جدا شده‌اند وارد مجرای فاضلاب می‌شوند. در حقیقت داخل ممبران دو مجرا وجود دارد، یکی برای عبور آب و دیگری برای عبور ناخالصی‌ها به سمت فاضلاب.

فیلترمرحله ششم:فیلتر پست کربن

این فیلتر جهت بهبود بو و مزه آب میباشد

فیلتر مرحله هفتم: فیلتر مینرال

این فیلتر آخرین فیلتر از فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی میباشد که مقدار مشخصی از منیزیوم،پتاسیم و سدیم در حد مجاز را وارد آب آشامیدنی میکند که این مواد کاملا معدنی میباشد.

قطعات تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید

1: پک اتصالات : (شیر ورودی آب ، سه راهی ، آچار ، شیر مخزن و شلنگ)

2: شیر خروجی آب : ( اهرمی ): معمولا روی سینگ  و جهت برداشتن آب تصفیه شده نصب میشود

3: شیر میکس : با استفاده از شیر میکس میتوان سختی آب را تنظیم کرد و به دو صورت پلاستیکی و فلزی در بازار موجود است . این شیر بین ورودی و خروجی فیلتر ممبران نصب میشود و بوسیله این قطعه میتوان ، سختی آب را تنظیم کرد .

زمانی که شیر کاملا بسته باشد،کل آب وارد فیلتر ممبران میشود و زمانی که مقداری از شیر میکس را باز میکنیم،آب از خروجی فیلتر محافظ ممبران به ورودی فیلتر پست کربن اضافه میشود و سختی آب مقداری بالاتر میرد.

این کار زمانی انجام میشود که مزه آب با تلخی آزاردهنده همراه باشد.اگر این شیر بیش از اندازه باز شود،کارایی فیلتر ممبران پایین آمده و شاهد رسوب در کتری خواهیم شد

4: هوزینگ ها : محل قرارگیری فیلترهای سه گانه میباشد و اولین هوزینگ شفاف و دو هوزینگ دیگر مات(سفید)میباشد

5: فیلترمحافظ ممبران: بعد از فیلترهای 3 گانه نصب میشود و ذراتی که از این فیلترها عبور کرده اند را قبل از ورود به ممبران حذف میکنند

6: هوزینگ ممبران : محل قرارگیری فیلتر ممبران میباشد

7: های پرشر: در دستگاه های تصفیه آب خانگی ، یک سوییچ وجود دارد که فشار بالای آب را تشخیص میدهد و برق عبوری از خود را مانند یک کلید قطع و وصل میکند.هنگامیکه شیر خروجی بسته است و مخزن پر شده،وظیفه ی این سوییچ این است که برق پمپ و شیربرقی را فطع کند و هنگامیکه شیرر برداشت را باز میکنیم،این سوییچ برق را وصل کرده تا دستگاه کار کند.میزان حساسیت این سوییچ،معمولا 30 پی اس آی تنظیم شده است.این قطغه در خروجی فیلتر ممبران قرار میگیرد و نحوه ی سیم بندی آن بصورت سری میباشد

8: لو پرشر : وظیفه ی این سوییچ،خاموش کردن دستگاه(قطع برق پمپ و شیر برقی ) در زمانیکه فشار آب کم ویا آب ورودی قطع باشد است.زمانیکه شیر ورودی آب بسته باشد ویا آب منطقه قطع شده باشد،ویا هنگامیکه فشار آب ورودی مطلوب نباشد،این سوییچ برق دستگاه را قطع میکند تا شیر برقی و پمپ کار نکند که باعث خرابی این قطعات شود.این سوییچ در ورودی اولین هوزینگ نصب و نحوه ی سیم بندی آن بصورت سری میباشد.

9: پمپ : در دستگاه تصفیه آب خانگی ،وظیفه ی بالا بردن فشار آب جهت تغذیه فیلتر ممبران،به عهده ی پمپ میباشد.پمپ دارای دو قسمت بدنه اصلی و کلگی میباشد. قسمت بدنه اصلی الکتروموتور میباشد و قسمت کلگی پمپ آب را هدایت میکند.خرابی کلگی پمپ میتواند باعث پایین آمدن قدرت آبرسانی و یا ایجاد صدای ناهنجار و گاهی اوقات آبریزی همراه داشته باشد

10: آداپتور 24 ولت:آداپتور یا منبع تغذیه،تامین کننده ی برق مصرفی قطعات الکتریکی  دستگاه تصفیه آب خانگی میباشد.تمامی دستگاه های تصفیه آب با برق 24 ولت تغذیه میشوند.

11: مخزن (تانک) : در دستگاه های تصفیه آب خانگی به این علت که فشار آب بعد از ممبران کاهش میابد،جهت جبران افت فشار ،یک مخزن تعبیه شده است.آب بعد از تصفیه،به داخل مخزن هدایت شده و ذخیره میشود.بعد از پر شدن مخزن،دستگاه خاموش میشود و به محض باز شدن شیر برداشت،دستگاه شروع بکار میکند و آب مخزن به کمک تیوپ فشار هوا،آب را پرفشار به سمت فیلتر پست کربن هدایت کرده و درنتیج فشار آب در شیر برداشت بیشتر میشود.

12: فیلتر پست کربن : بعد از فیلتر ممبران نصب میشود و جهت بهبود بو و مزه آب میباشد.

13: فیلتر مینرال : بعد از فیلتر پست کربن نصب میشود و مواد معدنی مجاز مورد نیاز بدن را تامین میکند.

14: بست خروجی فاضلاب : این بست جهت اتصال شلنگ خروجی ممبران(پسماند) به لوله فاضلاب میباشد.

15: فلو : این قطعه در واقع مجرای عبور فاضلاب را باریک می کند. نام های دیگر این قطعه درین و یا کپسول   فاضلاب نیز می باشد. در اصل یک محدود کننده است ، وجود محدود کننده بعنوان یک مانع بر سرعبور آب باعث میشود که آب به طور کامل وارد فاضلاب نشود.

در تصفیه آب خانگی معمولا از فلو 300 استفاده می شود یعنی در هر دقیقه 300سی سی آب تصفیه می شود . بسته به سختی و  میزان تولیدآب، از فلو با درجه های بالاتری نیز در سیستم تصفیه آب خانگی استفاده می گردد.

16: شیربرقی : این قطعه الکتریکی بین هوزینگ اول و پمپ قرار میگیرد و زمانیکه دستگاه روشن میشود،آب را به سمت پمپ هدایت میکند. و در مداربرقی بصورت موازی با پمپ قرار میگیرد.در مواقعی که برق منطقه قطع باشد فقط آب مخزن را میتوان مصرف کرد و شیر برقی کار نکرده و دستگاه روشن نمیشود.

در برخی از دستگاه ها بجای شیر برقی از شیر چهارراهی استفاده میشود که همان کار شیر برقی را بصورت مکانیکی انجام داده،در نتیجه هنگام قطع برق نیر آب را عبور میدهد

توجه*

مشتریان گرامی ، توجه  داشته باشین که دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید ، همگی دارای لیبل بارکد 11 رقمی که بر روی بدنه دستگاه،تمامی قطعات الکتریکی،مخزن و کارتن میباشد عرضه میگردد و دارای یکسال ضمانت میباشد

عیب یابی  دستگاه تصفیه آب خانگی:

1-صداو لرزش زیاد دستگاه:اکثر صداهای غیر طبیعی از دستگاه تصفیه آب خانگی مربوط به کلگی پمپ میباشد که با تعویض این قطعه ایراد بر طرف میشود.

2- فشار کم آب دستگاه: اگر بعد از باز کردن شیر برداشت،به اندازه یک لیوان آب پرفشار خارج میشود و بعد افت فشار داشته باشیم،مشخص است که مخزن دستگاه ایراد دارد.اگر باد داخل مخزن خالی شده باشد و یا تیوپ معیوب باشد،فشار هوا داخل آن وجود ندارد و نمیتواند آب را به فشار خارج کند.ابتداوالف مخزن را بررسی کرده و با فشار دادن سوزن والف،اگر مقداری آب از محل والف خارج شود،تیوپ معیوب است و مخزن باید تعویض گردد.ولی اگر آب خارج نشود،باد مخزن تخلیه شده و با یک تلمبه معمولی میتوانید آن را باد کرده و استفاده کنید.مقدار باد استاندارد داخل مخزن 7الی8 بار میباشد.هنگام باد زدن مخزن توجه داشته باشین که شیر مخزن باید باز باشد. زیاد بودن باد مخزن،میتواند سیستم عملکرد قطع و وصل برق دستگاه را مختل کند.

3-کار نکردن و روشن نشدن دستگاه : اگر بعد از باز کردن شیر برداشت،دستگاه روشن نشود،ابتدا برق ورودی دستگاه چک شود.درصورت وصل بودن برق،آداپتور،های پرشر و لو پرشر چک شود.

4-پمپ دستگاه کار میکند ولی آب نمیاید: بعد از بررسی فیلترها ، شیربرقی چک شود.چون برق پمپ و شیر برقی بصورت موازی قرار گرفته است،اگر شیر برقی معیوب باشد،آب عبور نمیکند ولی پمپ کارمیکند.اگر لوپرشر دستگاه ایراد داشته باشد،زمانی که آب قطع است پمپ کار میکند ولی آب از شیر بیرون نمیاید.این ایراد میتواند به علت خرابی پمپ هم بوجود آید.

5-دستگاه بصورت متوالی خاموش و روشن میشود و مخزن خالی میشود: این ایراد زمانی رخ میدهد که سوپاپ خروجی ممبران خراب باشد و زمانی که شیر برداشت بسته است ، آب از مخزن به سمت فیلتر ممبران هدایت میشود و از قسمت خروجی درین(فلو) به فاضلاب منتقل میشود.در نتیجه آب درون مخزن خالی میشود

6- وجود رسوب در کتری :  اگر از زمان مدت تعویض فیلتر ممبران گذشته باشد وفیلتر ممبران به اصطلاح کیپ شده باشد،نمینواند عمل تصفیه آب را انجام دهد.درنتیجه رسوب مشاهده میشود.پس از تعویض فیلتر ممبران،خروجی(فلو)چک شود

7- بو و طعم بد در آب : اگر بعد از نصب اولیه دستگاه ویا تعویض فیلترها،احساس بوی بد در آب را داشتید،ممکن است به علت تازه بودن فیلترها باشد.چند روزی از دستگاه استفاده کنین و اگر ایراد برطرف نشد،فیلترها را بررسی کنید.

8-میزان آب فاضلاب زیاد است : این ایراد میتواند مربوط به قطعه محدود کننده فاضلاب(فلو)باشد. بعد از بررسی این قطعه اگر معیوب بود،قطعه را تعویض کنید

توجه*

 مشتریان گرامی آنی سرویس سنتر ، توجه  داشته باشین که دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید ، همگی دارای لیبل بارکد 11 رقمی که بر روی بدنه دستگاه،تمامی قطعات الکتریکی،مخزن و کارتن میباشد عرضه میگردد و دارای یکسال ضمانت میباشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی پراکسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *