علت خرابی یخچال ساید بای ساید دوو چیست؟

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو

در ابتدا لازم به ذکر است شرکت دوو الکترونیک تولید کننده لوازم خانگی آشپزخانه در سال 1971 میلادی تاسیس و شروع به تولید لوازم خانگی مبتنی با صلایق روز دنیا نمود .یکی از محصولات پر طرفدار و با کیفیت این شرکت یخچال ساید میباشد که طراحی آن برگرفته شده از شرکت های معتبر آمریکایی بوده و همانند برند های آمریکایی و محصولات این کشور بسیار با دوام و با کیفیت میباشد. ساید بای ساید های دوو از کیفیت بالایی برخوردارهستند .

کاما درصد خرابی این برند بسیار پایین است ، ساید بای ساید دووبه دلیل طراحی خاص و فوق العاده ایی که دارد به ندرت دچار خرابی میشود اما هر وسیله به مرور زمان و کارکردِ طولانی مدت مستهلک میشود و نیاز به تعمیر دارد. کاما

در این مقاله به چند نمونه از خرابی یخچال ساید بای ساید دوو اشاره میکنیم :

دلیل روشن نشدن نمایشگر ساید دوو چیست؟

اینکه نمایشگر ساید بای ساید دوو روشن نمی شود می تواند چند دلیل داشته باشد :

  • اول اینکه ممکن است دوشاخه یا پریز برق مشکل داشته باشد و برای رفع این مشکل ورودی برق را کنترل کنید.
  • دوم اینکه ممکن است برد الکترونیکی ساید دوو شما دچار مشکل شده است و یخچال شما اصلا روشن نمیشود.

دلیل بعدی که میتوان به اشاره کرد عدم ارتباط نمایشگر با برد الکترنیکی میباشد ، اگر سیم کشی برد الکترونیکی تا نمایشگر قطع باشد نمایشگر ساید دوو روشن نخواهد شد.

نکته : اگر در مسیر ورودی برق ساید بای ساید دوو خود از محافظ برق استفاده میکنید ، محافظ برق را جدا نموده و دوشاخه را بطور مستقیم به پریز برق متصل کنید ، ممکن است محافظ برق ایراد داشته باشد .

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو

چرا بدنه یخچال ساید دوو داغ شده است؟

به دلایل اینکه بدنه یخچال ساید دوو شما خیلی داغ شده است اشاره میکنیم :

ساید بای ساید دوو از نوع یخچال های نفراست بوده و از کندانسور های مکعبی بهره میبرند ، مکان قرارگیری این کندانسور ها در قسمت پشت یخچال و در کنار کمپرسور ( موتور) میباشد . گاز مبرد پس از متراک شدن در کمپرسور وارد کندانسور میشود و در قسمت کندانسور باید خنک شده و تبدیل به مایع (تقطیر) گردد ، برای اینکه عمل تقطیر انجام شود از یک قطعه بنام موتور فن کندانسور استفاده میشود ، خرابی فن کندانسور باعث بروز همچین مشکلی میشود و اگر فن کار نکند بدنه یخچال ساید شما داغ میشود .

یکی دیگر از دلایلی که باعث داغ شدن بدنه یخچال ساید دوو شما میگردد ، کثیف شدن قسمت کندانسور میباشد ، برای اینکه این مشکل رفع شود کافیست ساید دوو خود را بازدید کرده و اگر کندانسور کثیف میباشد اقدام به تمیز نمودن آن کنید تا مشکل داغ شدن بدنه یخچال رفع شود .

علت صدای ناهنجار ازقسمت پشت ساید دوو چیست؟

اگر از قسمت پشت یخچال ساید خود صدای مداوم و نا هنجار میشنوید ، این صدا میتواند از خرابی موتور فن کندانسور باشد . برای اینکه مطمئن شوید دستگاه را بازدید نموده و سوکت موتور فن را جدا کنید اگر صدای ناهنجار قطع شد ، قطعه معیوب را تعویض کنید .

اما اگر صدای دستگاه همچنان ادامه دارد ، میتواند موتور ساید دوو شما خراب شده باشد . برای تست و تعمیر موتور ساید دوو خود میتوانید با تعمیرگاه مجاز ساید دوو مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر تماس گرفته تا تکنسین های این مجموعه برای رفع صدای ناهنجار یخچال در محل شما اقدام نمایند .

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو

چرا مواد غذایی داخل فریزر ساید دوو منجمد نمی شود؟

اگر مواد غذایی داخل فریزر در حال گرم شدن است و دیگر منجمد نمیشود ، میتواند بدلیل کار نکردن فن اواپراتور باشد ، وظیفه فن اواپراتور انتقال برودت از قسمت سردخانه به داخل کابین فریزر میباشد و از کار افتادن این قطعه باعث منجمد نشدن مواد غذایی است.

اما خالی شدن گاز مبرد نیز میتواند دلیل بر منجمد نشدن مواد غذایی باشد ، اصولا خالی شدن گاز مبرد به این دلیل است که در قسمت لوله های یخچال ساید دوو نشتی وجود دارد و برای اینکه مشکل خالی شدن یا کم شدن گاز مبرد را برطرف کنیم ، ایتدا باید محل نشتی را جستجو کرده و نشتی را برطرف کنیم و سپس اقدام به شارژ گاز کنیم تا سیکل تبرید بصورت کامل به کار خود ادامه دهد ، کم و زیاد بودن گاز مبرد عملکرد کمپرسور و سیکل تبرید را مختل میکند .

 علت یخ زدگی طبقات بالای فریزرساید دوو چیست؟

خرابی یخساز و شکسته شدن قالب یخساز باعث ایجاد چنین مشکلی در ساید بای ساید دوو شما میشود ، اگر قالب یخساز شکسته باشد ، نمیتواند یخ تولید شده را تخلیه کند وزمانی که برای یخسازی مجدد اقدام به آبگیری میکند آب به داخی باکس یخ و بر روی طبقات فریزر سر ریز شده و یخ میزند . با تعویض قالب یخساز این مشکل به طور کلی برطرف میشود .

گاها مشاهده شده است همکار نماها به دلیل نداشتن تجربه ، برای رفع این مشکل یخساز را بطور کامل تعویض میکنند و هزینه بالایی را به مشتری متحمل مینمایند اما در مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر تعمیر ساید دوو بصورت تخصصی و با کمترین هزینه انجام میپذیرد ، کافیست با این مجموعه تماس بگیرید تا برای همیشه یکی از مشتری های ما شوید .

چرا یخساز ساید بای ساید دوو کار نمیکند؟

لیوان نوشیدنی را بر روی پدال دیسبنسر فشار میدهید اما هیچ یخی بیرون نمی آید . داخل باکسِ تجمع یخ یخساز یخ وجود دارد و بیرون نمیریزد . اگر ساید دوو شما دچار چنین مشکلی شده است ، باکس یخساز را خارج نموده و یخ های بهم چسبیده را در یک ظرف بریزید و باکس یخساز را در محل خود قرار دهید تا ظرف مدت 48 ساعت باکس یخ پر شود . چسبیدن یخ ها به یکدیگر به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از یخساز میباشد .

دلیل دیگری که باعث کار نکردن یخساز میشود ، خرابی خود موتور یخساز است ، در قالب یخساز یخ وجود دارد اما تخلیه نمی شود و باکس یخ بدلیل استفاده خالی است . داخل موتورخانه یخسار یک ارمیچر و چرخدنده هایی وجود دارد که پس از تولید یخ شروع بکار کرده و یخ را تخلیه میکنند ، خرابی آرمیچر و یا خرابی و شکسته شدن چرخدنده ها باعث بروز این مشکل میشود .

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو | آنی سرویس سنتر
خرابی یخچال ساید بای ساید دوو | آنی سرویس سنتر

دلیل بوی بد قسمت یخچال ساید دوو چیست؟

به این دلیل می باشد که ممکن است باقی مانده غذای مصرف شده را داخل ظروف درب بسته قرار نداده اید یا قسمت یخچال دچار کاهش سرما شده است.

حتما باقیمانده مواد غذایی خود را داخل ظروف درب دار بریزید و سپس داخل یخچال قرار دهید زیرا به مرور زمان بویی که از غذا ها در قسمت سردخانه جذب میشود بصورت بوی نامطبوع داخل کابین منتشر خواهد شد .

اگر سرمای یخچال ساید دوو کم شده باشد نیز باعث فاسد شدن زود هنگام مواد غذایی شده و باعث بوی نامطبوع میگردد .

چرا نمایشگر ساید دوو خاموش روشن میشود؟

خرابی برد الکترونیکی و آمپر کشیدن قسمت HI VOLLTAG برد باعث میشود ، نمایشگر بصورت مرتب خاموش و روشن شود . برای تعمیر برد ساید بای ساید دوو خود میتوانید با مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر تماس کرده تا برد الکترونیکی یخچال در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر و مجدداً نصب گردد .

 آیا ساید بای ساید دوو احتیاج به سرویس دوره ایی دارد؟

یکی از دلایلی که باعث طول عمر ساید دوو شما میگردد ، سرویس دوره ایی دستگاه میباشد ، هر وسیله ایی که ما از آن استفاده میکنیم احتیاج به تعمیر و نگهداری دارد . اگر سرویس های دوره ایی ساید دوو خود را مرتب انجام داده باشید یخچال شما با راندمان حداکثری و بدون خرابی برای شما کار خواهد کرد .

سرویس دوره ایی شامل :

  • نظافت کندانسور و متعلقات مربوط به آن میباشد .
  • نظافت لاستیک دور درب (گسکت)
  • تمیز کردن داخل کابین یخچال
  • تعویض فیلتر تصفیه آب

انواع خرابی هایی که در ساید بای ساید دوو ممکن است با آنها مواجه شوید :

  • خرابی موتور فن اواپراتور فریزر

مهمترین خرابی که میتوانیم به ان اشاره کنیم خرابی موتور فن اواپراتورفریزرمیباشد. از کار افتادن فن اواپراتور فریزر باعث میشود گردش هوا و انتقال هوای سرد از قسمت اواپراتور به داخل کابین فریزر صورت نپذیرد و فریزر دچار کاهش برودت شود.

موتور فن معیوب نمیتواند جریان هوا را از لابه لای لوله های اواپراتورعبورداده و به داخل فریزر منتقل کند به همین دلیل سرمای فریزر کاهش یافته و مواد غذایی داخل فریزر ساید دوو شروع به ذوب شدن و شل شدن خواهد کرد.

برای اینکه متوجه بشیم موتور فن اواپراتور فریزر کار میکند یا نه کافی است شاسی داخل کابین فریزر که لامپ فریزر را خاموش و روشن میکند با یکدست فسار داده تا لامپ خاموش شود.

هنگامی که لامپ خاموش میشود موتور فن اواپراتور پس از تاخیر 10 الی 15 ثانیه باید شروع بکار کند که شما میتوانید با نگهداشتن دست خود در مقابل روزنه های انتهای کابین فریزر برخورد باد سرد را حس کنید ، اگر این اتفاق نمی افتد نتیجه میگیریم که فن اواپراتور ساید بای ساید دوواز کا افتاده است و خراب شده است.

اگر فریزر ساید دوو شما برودت کافی ندارد و مواد غذایی نیمه منجمد شده است ،

ممکن است صدای کارکرد فن اواپراتوررا بشنوید ، درب ساید دوو را باز میکنید لامپ داخل کابین فریزرروشن میشود و همزمان صدای کارکرد موتور فن نیز شنیده میشود ، اگر با چنین موردی مواجه شدید برد الکترونیکی ساید دوو شما دچار مشکل شده و باید توسط تعمیرکار ساید دوو بررسی و توسط تعمیرکار برد ساید دوو تعمیر گردد .

  • خرابی سنسور دیفراست

یکی دیگراز خرابی های یخچال ساید بای ساید دوو که میتوان به آن اشاره کرد ، خرابی سنسور دیفراست (سنسور برفک زدایی) میباشد.

سنسورهای ساید دوو از نوع سنسورهایNTC  میباشد که دربرابر سرما مقاومت آنها افزایش می یابد.

این سنسورها با مقاومت 10 کیلو اهم شناخته میشوند و سنسور محیطی یا داخل کابینساید دوو ازنوع سنسورهای 2 کیلو اهم میباشد.

سنسورها جزء قطعات مصرفی در ساید ها میباشند و خرابی این قطعه امری طبیعی است البته کیفیت سنسورهای این برند به دلیل اینکه کره ایی هستند نسبت به سنسورهای مشابه چینی بسیار کیفیت بالا تری دارند.

خرابی سنسور دیفراست باعث میشود اواپراتور یا همان سردخانه دستگاه دچار برفک شدید شود و از عبورو گردش جریان هوای سرد جلوگیری کند،جریان هوای سرد از لابه لای لوله های اواپراتورعبور نمیکند و عملا موتور فن اواپراتور نمیتواند سرما را به داخل کابین منتقل کند و باعث افت شدید سرما در یخچال ساید دوو شما خواهد شد.

  • خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی در اصطلاح مغز فرمان دهنده یخچال شما هستند و خرابی این قطعه عملکرد صحیح یخچال ساید دوو شما را کاملا با مشکل مواجه خواهد کرد.

برد های الکترونیکی نسبت به نوسان برق بسیار حساس میباشند و با کوچکترین نوسان و تغییر ولتاژ برق آسیب میبینند .اگر برد ساید دوو دچار مشکل شوند روند کار یخچال با مشکل مواجه خواهد شد و یخچال ساید شما نمیتواند تولید سرما کند ، در نتیجه ممکن است تمام مواد غذایی که داخل ساید بای ساید قرار داده اید فاسد شود و هزینه سنگینی را متحمل شوید .

برای اینکه برد ساید شما عمر طولانی تری داشته باشد حتما دقت داشته باشید از یک محافظ برق یا همان تاخیر انداز های خانگی در مسیر ورودی برق یخچال خود استفاده کنید .

اگر بتوانید یک همسو کننده در مسیر برق ورودی ساید خود قراردهید دیگربرد الکترونیکی ساید بای ساید شما دچار مشکل نخواهد شد و عمر طولانی تری خواهد داشت .

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو | آنی سرویس سنتر
  • خرابی شیر برقی

شیربرقی در مسیر آب ورودی ساید دوو قرار دارد و هنگامی که یخساز جهت یخسازی آبگیری میکند یا زمانی که پدال آبریز را فشار میدهید ، شیربرقی وارد عمل میشود و آب مورد نیاز جهت آبگیری یخساز و دیسبنسررا تامین مینماید .

خرابی شیر برقی اصولا در قسمت مکانیکی این قطعه میباشد و قسمت الکتریکی آن به ندرت خراب میشود . شیر برقی های ساید بای ساید دوو از نوع دو کانال بوده وکارکرد صحیح قسمتهای دیسبنسر و یخساز با این قطعه در ارتباط میباشند .

تکنسین های آنی سرویس سنتر سنتر میتوانند با مراجعه به محل شما ایراد شیربرقی ساید دوو را بیابند و در صورتی که قطعه معیوب قابل تعمیر باشد نسبت به تعمیر ساید دوو شما بپردازند ، اما اگر قطعه معیوب قابل تعمیر نباشد نسبت به تعویض قطعه اقدام خواهند نمود . مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر فقط و فقط از قطعات کره ایی و اورجینال جهت تعویض و تعمیر ساید دوو شما اقدام نموده و به هیچ عنوان از قطعات چینی و فِیک استفاده نمیکند زیرا تمامی قطعات اورجینال استفاده شده دارای 180 روز گارانتی مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر بوده و در صورت بروز دوباره همان مشکل قبلی مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر بدون دریافت هیچگونه وجه از مشتری قطعه معیوب را تعویض مینماید.

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو | آنی سرویس سنتر
  • خرابی یخساز اتوماتیک ساید بای ساید دوو

یخسازهای ساید بای ساید دوو از قطعات مختلفی تشکیل شده است که به انها اشاره میکنیم :

  1. موتور گیربکس
  2. سنسور زیر قالب یخساز
  3. اهرم تشخیص مقدار یخ
  4. سیم های یخساز
  5. قالب یخساز
  6. برد فرمان
  7. باکس تجمع یخ
  8. لوله آبریز یخساز

خرابی یخساز ساید دوو شامل دو بخش میشود ، بخش اول ، یخ ساخته شده است اما تخلیه نمیشود . بخش دوم ، یخساز آبگیری نمیکند و داخل قالب یخساز آب نمی آید.

اگر داخل قالب یخساز یخ وجود دارد اما تخلیه نمیشود ، دلیلش میتواند شکسته شدن قالب یخساز باشد یا خرابی موتور یخساز ، که یخ ساخته شده را تخلیه نمیکند . اما اگر آب وارد یخساز نشود ممکن است ایراد از سنسور یخساز و یا شیر برقی باشد.

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو |آنی سرویس سنتر
این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.