چرا لباسها بعد از شستشو چروک می شود ؟

چروک شدن لباس در لباسشویی

وبسایت آنی سرویس سنتر بعنوان یک رسانه جمعی اطلاع رسانی دانش فنی تعمیر لباسشویی  و پرسش و پاسخ و سوالات متداول جهت تشخیص نوع خرابی و رفع عیب لباسشویی ، همواره کوشیده است تا بروز ترین اتفاقات و خرابی های لباسشویی را در اختیار همشهریان عزیز و همکاران قرار دهد . برای تعمیر لباسشویی خود فارق از اینکه شامل چه برندی میباشد میتوانید روی آنی سرویس سنتر نمایندگی تعمیر لباسشویی در تهران حساب کنید .

به دلایلی که باعث چروک شدن لباس در لباسشویی می شود اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید :

  1. خرابی المنت یا سنسور دما (ترموستات سنجش دمای آب)
  2. بستن شلنگ ورودی آب بصورت اشتباه
  3. انتخاب دمای نامناسب  نسبت به جنس لباس
  4. استفاده از لباسشویی بیشتر از ظرفیت شستشو( پر کردن لباسشویی بصورتی که ظرفیت خالی نداشته باشد)
  5. استفاده نکردن از نرم کننده در کنار شوینده اصلی
  6. انتخاب نکردن گزینه ضد چروک
چروک شدن لباس در لباسشویی

خرابی سنسور دمای آب لباسشویی

اولین دلیل میتونه خرابی سنسور دمای آب لباسشویی باشه . اصولا لباسشویی های تک شیر ، برای اینکه آب داخل لباسشویی را با توجه به دمای پیش فرض یا تنظیم شده بصورت دستی توسط شما ، گرم کند باید المنت را فعال نموده تا دما به میزان تنظیم شده برسد . اگر سنسور دما ایراد داشته باشد و نتواند دمای تنظیمی را تشخیص دهد ، آب بسیار داغ خواهد شد و باعث چروک شدن و بخار کردن داخل دیگ لباسشویی و شیشه آن میشود . برای تست و تعمیر این قطعه حتما با یک تعمیرکار لباسشویی مشورت و کمک بگیرید و شخصاً اقدام به تعمیر المنت و سنسور دمای آب نفرمائید .

تعمیر لوازم برقی خود را به ما بسپارید!

مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر در جهت رفع هرگونه خرابی و مشکل دستگاه شما در کوتاه ترین زمان آماده ی خدمت رسانی و تعمیر لوازم برقی شما هستند. شما میتوانید از طریق تماس تلفنی و یا تکمیل فرم ، درخواست خود را ثبت نمایید.

نصب اشتباه شلنگ ورودی آب

نصب اشتباه شلنگ ورودی آب نیز تاثیر بسزائی در چروک شدن لباس دارد . اما در لباسشویی هایی که دو شیر هستند و هم آب سرد و هم گرم ، ممکن است با جابجا بستن شلنگ های ورودی آب این اتفاق تکرار شود .

بطور مثال : اگر شلنگها را اشتباه بسته باشید و شلنگ آب سرد را به شیر آب گرم ببندید ، لباسشویی شما بجای آب سرد از آب گرم پر خواهد شد و سنسور دما گرمای بیش از حد را تشخیص خواهد داد و لباسشویی ارور خطا نمایش خواهد داد ، اصولا برای شستشوی اصلی ، لباسشویی از آب سرد استفاده میکند و پس از جذب پودر ، به مرحله گرم کردن آب میرسد ، حال در نظر بگیرید از ابتدا آب گرم وارد دستگاه شود ، عملکرد لباسشویی مختل خواهد شد و لباسشویی در هر مرحله از آبگیری ، آب گرم خواهد گرفت و باعث بخار بر روی شیشه و داخل لباسشویی میشود ، در نتیجه لباسها پس از شستشو کاملا چروک خواهند شد .

فرم درخواست تعمیر

نام و نام خانوادگی
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
موبایل *
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
تماس با آنی سرویس

انتخاب دمای نامناسب

انتخاب دمای مناسب برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی : برای شستشوی لباس ، انتخاب دمای مناسب نسبت به جنس لباس بسیار اهمیت دارد .

عموما در لباسشویی های جدید دیجیتالی ، با چرخاندن وُلوم انتخاب برنامه  شستشو ، دمای پیش فرض نیز مطابق با برنامه شستشو وجود دارد ، اما شما میتوانید نسبت به جنس و نوع البسه ایی که داخل لباسشویی جهت شستشو قرار میدهید ، دمای آب را تغییر داده تا مانع از چروک شدن لباس در لباسشویی شوید .

نتیجه میگیریم انتخاب دمای مناسب نقش مهمی در چروک شدن لباس در لباسشویی دارد . با انتخاب برنامه مناسب با جنس لباس و دما مناسب که بصورت پیش فرض در هر یک از برنامه های شستشو وجود دارد میتواند مانع از چروک شدن لباسها گردد .

چروک شدن لباس در لباسشویی

استفاده نکردن از نرم کننده

استفاده نکردن از نرم کننده در برنامه شستشو برای اینکه لباس چروک نشود نیز یکی دیگر از دلایل چروک شدن لباس میباشد . استفاده از نرم کننده در شستشوی اصلی بسیار مهم است . در محفظه جاپودری محفظه یا کانالی وجود دارد که جهت جذب نرم کننده تعبیه شده است . نرم کننده را با آب رقیق کنید سپس در این قسمت بریزید . سعس کنید از نرم کننده در برنامه های شستشو استفاده کنید ، نرم کننده را زیاد نریزید زیرا باعث میشود در پایان کار ، لکه های سفید روی لباس باقی بماند .

پر کردن کامل  بیش از حد لباسشویی

پر کردن کامل محفظه شستشوی لباسشویی و استفاده بیش از ظرفیت شستشو یکی دیگر از دلایل چروک شدن لباس در لباسشویی میباشد . اگر لباسها را بصورت مُچاله و گره خورده  داخل لباسشویی قرار دهید یا دیگ استیل لباسشویی را بصورت کامل پُر کنید و فضای خالی جهت شستشوی مناسب برای لباسها در نظر نگیرید ، باعث میشود لباس ها داخل لباسشویی فضای کافی برای شستشوی صحیح  وجود نخواهد داشت .

چروک شدن لباس در لباسشویی

قوته وری در آب برای اینکه لباسها چروک نشوند بسیار اهمیت دارد . در نتیجه دقت کنید درام (آبکش استیل) لباسشویی را بطور کامل پُر نکنید و حتما فضای خالی برای شستشوی مناسب لباسشویی در نظر بگیرید .

چروک شدن لباس در لباسشویی

 دکمه ضد چروک

اکثر لباسشویی ها بر روی پنل انتخاب برنامه شستشو ، یک گزینه ضد چروک  وجود دارد .  که میتوانید به عنوان آپشن به برنامه شستشوی اصلی خود اضافه نمائید. پس از انتخاب برنامه شستشو و قبل از اینکه دکمه استارت را  بزنید ، میتوانید از گزینه های crease care و Anti shrival استفاده نمائید تا لباسشویی شما در حالت ضد چروک کار کند و مانع از چروک شدن لباس در لباسشویی شود .

استفاده از گزینه ضد چروک در برنامه شستشو بدین صورت است که ، لباسشویی شما این اکان را می یابد که در مراحل شستشو ، لباس ها را در حالت قوته وری نگهدارد و مانع از چروک شدن لباس ها گردد . اگر جنس لباس هایی که در لباسشویی قرار میدهید حساس میباشد و ممکن است چروک شود و اتو کشی سختی داشته باشد ، از گزینه ضد چروک استفاده کنید .

برای توضیحات بیشتر درباره چروک شدن لباس در لباسشویی ویدیو زیر را مشاهده کنید.

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.