چرا آب وارد لباس شویی نمی شود و شروع به شستشو نمی کند ؟

آب وارد لباس شویی نمی شود

کارکرد صحیح لباس شویی پس انتخاب برنامه و زدن دکمه Start بدین شکل می باشد که ، آبکش استیل شروع به چرخیدن به چپ و راست نموده و پس از زمان کوتاهی باید شروع به  پُر کردن آب داخل لباسشویی نماید ، پس از کامل شدن مرحله آبگیری ، برنامه شستشو بطور کامل اجرا خواهد شد . در صورتی که پس از  Start لباسشویی بی حرکت بماند و شروع به بوق زدن و نمایش ارور نماید ، نشان دهنده این است که ،  ورودی آب لباسشویی ایراد دارد و آب وارد لباس شویی نمی شود باید برای رفع مشکل نکات زیر بررسی گردد :

  • خرابی شیربرقی لباس شویی
  • تاخوردگی شلنگ ورودی آب لباس شویی
  • احتمال وجود رسوب در صافی شیربرقی
  • خرابی برد الکترونیکی یا تایمر شستشو
  •   خرابی هیدرواستات (سنسور تعیین سطح آب)
  •  خرابی شیر آب لوله کشی شهری
آب وارد لباس شویی نمی شود

فرم درخواست تعمیر

نام و نام خانوادگی
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
موبایل *
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
تماس با آنی سرویس

خرابی شیربرقی

لباسشویی را روشن می کنید اما آب واردش نمی شود و پس از زمان کوتاهی ارور می دهد ، دلیل بروز چنین مشکلی می تواند خرابی شیربرقی باشد .

عملکرد شیربرقی بدین شکل است که پس از روشن شدن لباسشویی ، انتخاب برنامه و استارت ، برق به شیربرقی ارسال می شود و بوبین شیربرقی شفت داخل را بالا کشیده و مسیر آب را باز می کند ، اگر بوبین شیربرقی سوخته باشد یا داخل مجرای شیربرقی رسوب گرفته باشد ، آب وارد لباس شویی نمی شود و شروع به نمایش دادن ارور می کند .

آب وارد لباس شویی نمی شود

برای اینکه از خرابی شیر برقی مطمئن شوید ، با یک تعمی رکار لباسشویی ماهر تماس بگیرید تا تست خرابی و سلامت شیربرقی را انجام دهد و در صورت خرابی این قطعه اقدام به تعمیر لباسشویی نماید .

عموما قسمت الکتریکی شیر برقی لباسشویی با مشکل مواجه نمی شود و خرابی کمتری نسبت به قسمت مکانیکی آن دارد .

قسمت مکانیکی شیربرقی ، همانگونه که عرض شد معیوب می شود . یرخی از شیربرقی ها قابل تعمیر می باشند ، اما برخی دیگر یکبار مصرف بوده و باید شیربرقی لباسشویی تعویض گردد .

برای تعمیر شیربرقی لباسشویی کافیست با یکی از شعبات نمایندگی تعمیر لباس شویی  نزدیک به محل سکونت خود تماس گرفته و درخواست قبض تعمیر و مراجعه تعمیرکار لباس شویی نمائید .

آب وارد لباس شویی نمی شود

تعمیر لوازم برقی خود را به ما بسپارید!

مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر در جهت رفع هرگونه خرابی و مشکل دستگاه شما در کوتاه ترین زمان آماده ی خدمت رسانی و تعمیر لوازم برقی شما هستند. شما میتوانید از طریق تماس تلفنی و یا تکمیل فرم ، درخواست خود را ثبت نمایید.

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر شستشو

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر شستشو نیز می تواند باعث بروز چنین مشکلاتی گردد .

در حقیقت مغز فرمان دهنده لباسشویی شما برد الکترونیکی یا تایمر شستشو می باشد . پس از زدن دکمه استارت یا چرخاندن ولوم تایمر ، فرمان آبگیری صادر می شود و لباس شویی شروع به آبگیری می کند .

اگر برد یا تایمر مشکل داشته باشد و برق شیربرقی را تامین نکند ، لباسشویی عملاً آبگیری نخواهد کرد و به شستشو ادامه نمی دهد .

تست خرابی برد الکترونیکی  باید توسط تعمیرکار لباس شویی انجام شود و بسیار تخصصی می باشد . تعمیر برد لباس شویی توسط بخش الکترونیک نمایندگی تعمیر لباسشویی آنی سرویس سنتر صورت می پذیرد .

تعمیر برد لباسشویی احتیاج به ابزار دقیق دارد و به هیچ وجه در محل قابل انجام نمی باشد .

  خرابی هیدرواستات (سنسور تعیین سطح آب)

خرابی سنسور سطح آب یا هیدرواستات  نیز یکی دیگر از دلایل عدم آبگیری لباس شویی شما باشد . وظیفه این قطعه تعیین سطح آب داخل لباس شویی می باشد .

اگر هیدرواستات لباس شویی مشکل داشته باشد عمل آبگیری اولیه انجام نخواهد شد . خرابی هیدرواستات ممکن است باعث شود برق از برد الکترونیکی به شیربرقی ارسال نشده و آب وارد لباس شویی نمی شود .

زمانی که لباس شویی شما آب مورد نیاز شستشو را جذب نماید ، این هیدرواستات است مقدار آب ورودی به لباس شویی را تعیین می کند و اگر این قطعه معیوب باشد برد الکترونیکی نیز به خطا می افتد و ارور ظاهر خواهد شد .

تاخوردگی شلنگ ورودی آب لباس شویی

تاخوردگی شلنگ ورودی آب دلیل دیگری که آب وارد لباس شویی نمی شود است ، ممکن است برای تمیز کردن زیر لباسشویی آن را از جای خود خارج کرده باشید و پس از جاگذاری مجدد لباس شویی در جای خود ، تاخوردگی شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی اتفاق افتاده باشد؟!

برای اینکه مشکل برطرف شود لباسشویی را از جای خود بیرون بکشید با یک بست زیپی آن را به پشت لباسشویی متصل کنید تا در هنگام جاگذاری لباسشویی در جای خود شلنگ ورودی آب دچار تاخوردگی نشود .

از شلنگ های با متراژ بالا برای لباسشویی استفاده نکنید زیرا استاندارد نمی باشند . اگر فاصله لباسشویی با شیر آب زیاد است ، حتما در نظر داشته باشید شلنگ آب را با اجسام سنگین مهار نکنید .

حتما اضافه شلنگ ورودی آب را در قسمت پشت لباسشویی مهار کنید که بر روی زمین نباشد . تاخوردگی شلنگ از عمده دلایل عدم ورود آب به داخل لباسشویی می باشد . قبل از هر کاری این مورد را چک کنید .

احتمال وجود رسوب در صافی شیربرقی

رسوب گرفتگی صافی شیربرقی یکی دیگر از دلایل وارد نشدن آب به داخل لباس شویی می باشد .

روزنه های  صافی و فیلتر شیربرقی به مرور زمان رسوب می گیرد و تمامی منافظ صافی شیربرقی دچار گرفتگی می شود .

برای بررسی این قسمت کافیست شیر آب را ببندید ، سپس شلنگ را از شیربرقی جدا کنید و بوسیله یک دم باریک یا انبر دست صافی را از جای خود خارج کنید ، بوسیله یک بُرس یا سوزن منافظ صافی شیربرقی را تمیز کنید و صافی را در جای خود جاگذاری کنید سپس شلنگ را به شیربرقی ببندید و لباس شویی را روشن کنید تا آبگیری کند

اگر همچنان آب وارد لباس شویی نمی شود ، خرابی شیربرقی یا برد الکترونیکی محتمل است و باید توسط تعمیرکار لباس شویی بررسی شود و تعمیر گردد .

 خرابی شیر آب لوله کشی شهری

خرابی شیر آب شهری نیز می تواند دلیل آب وارد لباس شویی نمی شود  باشد . ممکن است اهرم شیر در حالت باز باشد اما مغزی در حالت بسته و آب از شیر خارج نشود .

اگر شیر آب منزل شما قدیمی و فرسوده است حتما برای تعویض آن اقدام کنید . شیرآب از جنس سربی یا برنجی می باشد که مدل برنجی آنها مرغوب تر هستند و به ندرت خراب می شوند .

شیر آب به مرور زمان فرسوده می شود و ممکن مغزی شیر از آب اهرم جدا شده باشد و هنگامی اهرم شیر را در حالت باز قرار می دهید ، همچنان مغزی در حالت بسته مانده است و آب را عبور نمی دهد .

برای توضیحات ویدیو زیر را مشاهده کنید:


این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.