قهوه ‌ساز و اسپرسوساز دستگاه‌ هایی هستند که جزء ظروف آشپزخانه محسوب می‌شوند و محبوبیت آنها در سال‌های اخیر افزایش یافته است. از این وسایل برای دم کردن قهوۀ سنتی و یا انواع دیگر قهوه مانند اسپرسو، لاته، کاپوچینو و غیره استفاده می‌شود. قهوه‌ساز و اسپرسوساز اسنوا جزء محصولات جدیدی هستند که توسط این شرکت ایرانی ارائه شده‌اند. تمایل افراد به استفاده از دستگاه‌هایی مانند قهوه‌ساز و اسپرسوساز به دلیل راحتی کار و صرفه‌جویی در زمان هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. در این میان استفاده از برند ایرانی اسنوا به دلیل موجود بودن قطعات یدکی محصولات در بازار، در صورت خرابی دستگاه، رو به افزایش است. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با نحوۀ تعمیر قهوه ساز اسنوا آشنا کنیم.

نحوه ی تعمیر و سرویس اسپرسو ساز و قهوه ساز اسنوا

برخی عوامل ممکن است سبب خراب شدن دستگاه قهوه‌ساز شوند. تعمیر قهوه‌ساز اسنوا کار چندان دشواری نیست. تمیز نکردن دستگاه، استفادۀ زیاد در طول روز، اتصالات برقی دستگاه، خرابی سوئیچ‌ها، خرابی ترموستات، فیوز و بسیاری عوامل دیگر ممکن است سبب از کار افتادن دستگاه شوند. به طور معمول بیشتر قهوه‌سازها در اثر جرم تولید شده در طی زمان دچار مشکل می‌شوند. اگر شما نحوۀ صحیح تمیز کردن و سرویس قهوه‌ساز اسنوا را بدانید، دچار مشکل نخواهید شد. در ادامه به برخی از روش‌های متداول برای تعمیر قهوه‌ساز و اسپرسوساز اسنوا می‌پردازیم.

درخواست آنلاین تعمیرات لوازم خانگی در محل

نام و نام خانوادگی
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
موبایل *
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!

لوازم برقی خود را در صورتی که می‌توان آن ها را تعمیر کرد دور نیندازید. تکنسین‌های مجرب ما خدمات نصب و تعمیرات را برای تمامی لوازم برقی و اشپزخانه از جمله تعمیر یخچال ، تعمیر ماکروفر ، تعمیر جاروبرقی ، تعمیر ظرفشویی و … ارائه می‌دهند. جهت تعمیر لوازم برقی خود با شماره گیری ۶۶۳۸۴803 و یا پر کردن فرم ثبت درخواست با ما در ارتباط باشد.

روشن نشدن قهوه‌ساز اسنوا :

چنانچه دستگاه قهوه‌ساز و یا اسپرسوساز شما روشن نمی‌شود، لازم نیست در مرحلۀ اول به دنبال راهی برای تعمیر آن باشید. ابتدا جریان برق و منبع تغذیۀ قهوه‌ساز را چک کنید. اگر برق به درستی به دستگاه هدایت می‌شود و سیم‌های برق دچار پوسیدگی و پارگی نیستند، باید به فکر تعمیر قهوه‌ساز خود باشید. در این مواقع به احتمال زیاد المنت حرارتی قهوه‌ساز مشکل دارد و یا در مدار آن قطعی وجود دارد که باید برطرف شود.

  • کاهش کیفیت و یا مزه ی قهوه :

    اگر احساس کردید که قهوۀ آماده شده توسط قهوه‌ساز اسنوا کیفیت همیشگی را ندارد و طعم آن تغییر کرده است، قطعات و فیلتر را با دقت از دستگاه جدا کنید و به خوبی آنها را تمیز کنید. در بیشتر مواقع، مشکل به وجود آمده با تمیزکاری و از بین بردن جرم موجود حل خواهد شد.

تعمیر قهوه ساز اسنوا
تعمیر قهوه ساز اسنوا
  • جوشیدن غیرضروری قهوه :

این مشکل به طور معمول به ترموستات قهوه‌ساز مربوط است که برای تعویض آن بهتر است به فردی متخصص در زمینۀ تعمیر قهوه‌ساز و اسپرسوساز اسنوا مراجعه کنید. البته تغییر شکل سوپاپ نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

  • سرد شدن قهوه در قهوه‌ساز :

    اگر دستگاه قهوه‌ساز اسنوا قادر نیست برای مدت زمان طولانی قهوه را گرم نگه دارد و سریع حرارت خود را از دست می‌دهد، باید به متخصص تعمیر قهوه‌ساز مراجعه کنید تا المنت گرم‌نگهدارندۀ دستگاه را تعویض کند.

تعمیر قهوه ساز اسنوا
تعمیر قهوه ساز اسنوا
  • چکه کردن آب از دستگاه قهوه‌ساز :

این مشکل می‌تواند مرتبط با پوسیدگی واشر دستگاه، خرابی مخزن آب و یا خرابی المنت قهوه‌ساز اسنوا باشد. در این مواقع یک فرد متخصص می‌تواند پس از عیب‌یابی، اقدام به تعمیر قهوه‌ساز کند.

  • خارج نشدن قهوه از قهوه‌ساز :

میزان آبی که درون مخزن می‌ریزید بسیار مهم است. اگر پمپ دستگاه روشن است ولی قهوه از آن خارج نمی‌شود به دلیل مقدار کم آب است. البته رسوب قهوه در قهوه‌ساز نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که پس از تمیز کردن قهوه‌ساز، برطرف خواهد شد. در مناطقی که سختی آب بالاست و میزان زیادی املاح و گچ در آب وجود دارد، حتما از آب تصفیه برای دم کردن قهوه استفاده کنید.

تعمیر قهوه ساز اسنوا

تعمیر لوازم برقی خود را به ما بسپارید!

مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر در جهت رفع هرگونه خرابی و مشکل دستگاه شما در کوتاه ترین زمان آماده ی خدمت رسانی و تعمیر لوازم برقی شما هستند. شما میتوانید از طریق تماس تلفنی و یا تکمیل فرم ، درخواست خود را ثبت نمایید.

برای تعمیر قهوه‌ساز و اسپرسوساز اسنوا به کجا مراجعه کنیم؟

شما می‌توانید برای تعمیر قهوه‌ساز اسنوا به نزدیک‌ترین شعبۀ نمایندگی تعمیرات قهوه‌ساز و اسپرسوساز اسنوا مراجعه کنید و از خدمات آنها بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید به مراکز معتبر دیگری که در نزدیکی محل زندگی شما وجود دارند نیز مراجعه کنید.
اولین اقدامی که در این مراکز صورت می‌گیرد این است که عیب دستگاه معیوب شناسایی می‌شود و نسبت به آن اقدام می‌شود. ممکن است دلیل خرابی دستگاه قهوه‌ساز شما این باشد که به مدت طولانی هیچ‌گونه سرویسی روی آن صورت نگرفته است.

نکاتی که هنگام استفاده از قهوه‌ساز اسنوا باید رعایت کنید :

1. میزان استفاده از دستگاه :

  در مدل‌های جدید قهوه‌ساز اسنوا، ظرفیت دستگاه و میزان حجمی که می‌تواند قهوه و آب نگه دارد افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل مدل‌های جدید توانایی این را دارند که تعداد دفعات زیادی در طی روز مورد استفاده قرار بگیرند. ولی بهتر است بعد از چند بار استفاده، دستگاه را خاموش کنید تا استراحت کرده و خنک شود.

2. تمیز کردن فیلتر دستگاه :

اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید باید مراقب تشکیل لکه‌های سبز و جلبک‌ها بر روی محفظه ی آب باشید و بهتر است که هر هفته آن را تنظیم کنید. در این شرایط برای تعمیر قهوه‌ساز اسنوا بهتر است قسمت فیلتر دستگاه را گاهی جدا کرده و تمیز کنید تا تشکیل جرم، مانع کارکرد درست آن نشود. به دلیل استفاده از مقادیر زیادی آب گرم، به مرور زمان تجمع رسوبات معدنی موجب از کار افتادن دستگاه می‌شود و یا در کارایی آن اختلال ایجاد می‌کند. برای مثال ممکن است طعم قهوه عوض شود.

3. استفاده از درجه حرارت مناسب :

از درجه حرارت مناسب برای مواد تشکیل‌دهندۀ خود استفاده کنید. سعی کنید درجه حرارت آب، زمانی که قصد دم کردن قهوه در قهوه‌ساز اسنوا را دارید، بین 91 تا 96 درجۀ سانتیگراد باشد. پس از اینکه آب به جوش آمد به مدت یک دقیقه تامل کنید و دستگاه را از منبع گرما جدا کنید. نسبت استاندارد آب را با توجه به میزان قهوه در نظر داشته باشید و از ریختن آب بیشتر و فشار به دستگاه خودداری کنید. آب را مستقیم درون سبد فیلتر نریزید و سعی کنید در زمان معین آب را داخل محفظۀ مورد نظر بریزید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور مفصل دربارۀ مشکلات رایج و نحوۀ تعمیر قهوه‌ساز اسنوا صحبت کردیم. با توجه به قابلیت‌های بیشماری که در مدل‌های جدید قهوه‌ساز و اسپرسوساز اسنوا وجود دارد، در صورت رعایت اصول نگهدارنده و سرویس مناسب از سمت شما، احتمال خرابی این دستگاه‌ها بسیار کم خواهد بود.
در صورتی که تشخیص دادید مشکل دستگاه جدی است، حتما برای تعمیر قهوه‌ساز و اسپرسوساز خود به نمایندگی‌های مجاز اسنوا مراجعه کنید.

خدمات آنی سرویس