علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال هیمالیا چیست؟

علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال

کاما مسدود شدن خروجی لوله تخلیه برفک زدایی (دیفراست) یا درین آب علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال یا کف فریزر و یخ زدن آن می شود . کاما

  1. مسدود شدن خروجی لوله تخلیه دیفراست(درین)
  2. نشتی آب از مخزن آبسردکن (در محصولاتی که آبریز برقی دارد)
  3. خرابی لاستیک دور درب یخجال فریزر

علت یخ زدن خروجی لوله آبریز یا تخلیه دیفراست

کالیبره نبودن سنسوریا ترموستات یخچال فریزر و کم شدن حساسیت این دو قطعه ، باعث میشود که زمان برفک زدایی یا دیفراست در یخچال شما دچار اشکال شده و به مرور زمان لوله خروجی آب حاصل از برفکزدایی یخ زده و مقدار آبی که در زمان دیفراست یا برفکزدایی تولید میشود از محل خروجی خارج نشده و آب کف یخچال و زیر کشوی جامیوه ای جمع شود،

فرم درخواست تعمیر

کارشناسان مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر با تعویض قطعات معیوب و نصب المنتهای مخصوص لوله درین در این قسمت، مشکل را برطرف نموده و تا مدتها میتوانید با خیال آسوده از یخچال فریزر خود استفاده کنید.

نام و نام خانوادگی
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
موبایل *
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!

نشتی آب از مخزن آبسردکن

یخچال فریزر هایی که آبریز برقی دارند،دارای یک قمقمه یا مخزن آب هستند که با توجه به دمای انتخابی یخچال ، وظیفه ی تامین آب خنک در این یخچال فریزرها را دارند.این قطعه در قسمت پایین یخچال و پشت کشوهای جامیوهای قرار دارد و نشتی آب از این مخزن میتواند یکی از دلایل جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ایی یخچال و کف یخچال باشد. اصولا شلنگهایی توسط رابط (فیتینگ) به این مخزنها متصل میگردد که اگر معیوب باشند ، آب از آنها نشت کرده و آب کف یخچال وزیرکشو جامیوه ای جمع میشود

خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر

لاستیک دور درب یخچال فریزر(گسگت) برای عایق کردن دمای داخل یخچال بسیار مهم است. اگر لاستیک دور درب پاره یا معیوب باشد،باعث میشود هوای گرم به داخل یخچال نفوذ کرده و باعث تعریق داخل کابین یخچال فریزر شود واین رطوبت در قسمت یخچال فریزر جمع خواهد شد . در صورت پارگی و دفرمگی لاستیک دور درب یخچال حتما جهت تعویض آن اقدام نمایید،زیرا این مورد میتواند از علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال باشد.

سنسور دیفراست چیست و چه کارایی دارد ؟

با پیشرفت تکنولوژی در یخچال فریزرهای خانگی دیگر خبری از برفک زدن نیست . در طراحی یخچال فریزرهای دیجیتال یا نفراست از قطعه ایی بنام سنسور دیفراست استفاده شده که بر روی لوله های اواپراتور (سردخانه) قرار میکیرد و وظیفه اتقال اطلاعات مقدار سرما و برفک روی اواپراتور را به برد الکترونیکی به عهده دارد ، سنسورهای دیفراست با نام اختصاری سنسورهای NTC نامیده میشوند ؛ خرابی سنسور دیفراست باعث میشود اطلاعات مقدار برفک موجود بر روی اواپراتور یا سردخانه به درستی به برد الکترونیکی ارسال نشده و باعث برفک شدید بر روی اواپراتور میشود در نتیجه یخچال فریزر دچار افت دما شده و صدای ناهنجار برخورد پروانه فن اواپراتور با برفک بوجود خواهد آمد .

کاما نحوه عملکرد سنسور دیفراست بدین صورت است که هر چه سرما بر روی اواپراتور افزایش یابد مقدار اهم Ὠ  سنسور NTC  افزایش میابد .کاما

علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال | آنی سرویس سنتر
علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال| آنی سرویس سنتر

سیستم دیفراست چگونه عمل میکند ؟

برای آشنایی بیشتر با سنسور دیفراست بهتر است با نحوه کارکرد سیستم برفک زدایی یا دیفراست آشنا شوید ، سیستم دیفراست یا برفک زدایی وظیفه پیشگیری از برفک شدید بر روی اواپراتور را بر عهده دارد ؛ سیستم برفک زدایی یا دیفراست شامل قطعاتی به شرح ذیل میباشد :

  1. سنسور دیفراست
  2. ترموفیوز
  3. المنت یا هیتر
  4. ترمودیسک یا ترموسوییچ
  5. تایمر
  6. برد الکترونیکی

سنسور دیفراست وظیفه انتقال اطلاعات مقدار سرما و گرما بر روی اواپراتور را بر عهده دارد

ترموفیوز قطعه ایی است که در مسیر برق هیتر یا المنت به صورت سری قرار دارد و در صورتی که حرارت المنت از 72 درجه سانتیگراد عبور کند این قطعه میسوزد و برق المنت را نیز قطع میکند

نکته : ترموفیوز قابل تعمیر نبوده و حتما باید تعویض گردد .

المنت یا هیتر قطعه ایی است که بر روی اواپراتور نصب شده و وظیفه ذوب کردن برفک تولید شده بر روی اواپراتور را بر عهده دارد .

تعمیر لوازم برقی خود را به ما بسپارید!

مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر در جهت رفع هرگونه خرابی و مشکل دستگاه شما در کوتاه ترین زمان آماده ی خدمت رسانی و تعمیر لوازم برقی شما هستند. شما میتوانید از طریق تماس تلفنی و یا تکمیل فرم ، درخواست خود را ثبت نمایید.

انواع المنت ها

المنت ها بنا به طراحی اواپراتور در مدل ها و جنس های مختلف وجود دارد که به شرح ذیل می باشد :

  • المنت های فولادی که به علت متراژ کم با وات بالا تولید میشوند و اصولا در قسمت زیرین اواپراتور قرار میگیرند
  • المنت های آلومینیومی که با متراژ بیشتر و بر روی تمامی لوله های اواپراتور قرار میگیرند .
  • المنت های شیشه ایی این نوع المنت ها داخل محفظه شیشه ایی قرار دارد و معمولا بین اواپراتور و ناودانی درین(تخلیه آب) قرار میگیرند .
  • المنت های فولادی اصولا حرارت بیشتری نسبت به المنت های آلومینیومی تولید میکنند و به المنت های وات بالا شهرت دارند . مدت زمان کارکرد این المنت ها در زمان برفک زدایی کوتاه تر از المنت های آلومینیومی میباشد.
  • المنت های آلومینیومی از وات کمتری برخوردار است و مدت زمان کارکرد این المنت نسبت به المنت های فولادی بیشتر است . این المنت به صورت لوله ایی و بر روی لوله های اواپراتور نصب شده و تمام قسمت های اواپراتور را پوشش میدهد .
  • المنت های شیشه ایی داخل محفظه شیشه ایی قرار دارد و علاوه بر برفک زدایی اواپراتور با ایجاد گرما در محیط ناودانی خروجی آب برفک زدایی مانع از یخ زدگی ناودانی میشود .

نکته : نوع دیگری از المنت ها وجود دارد بنام المنت های برچسبی که مخصوص قسمت خروجی آب برفک زدای (درین دیفراست) هستند که نقشی در برفک زدایی اواپراتور ندارند وتنها مانع یخ زدگی در قسمت خروجی برفک زدایی میشوند .

علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال | آنی سرویس سنتر
علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال | آنی سرویس سنتر

ترمودیسک (ترموسوییچ)

وظیفه عبوردادن برق به هیتر یا المنت اواپراتور را برعهده دارد که دررنج های دمایی استاندارد عمل میکند . معمولا ترمودیسک ها در دمای 5-  درجه سانتیگراد برق المنت را عبور داده و زمانی که دما در اواپراتور به 5+ الی 15+ درجه سانتیگراد برسد برق را قطع میکند .اگر ترمودیسک یخچال شما معیوب باشد و در دماهای معین شده عمل نکند بر روی اواپراتور برفک ایجاد شده و به مرور زمان برفک بیشتر خواهد شد و برودت یخچال فریزر شما کاهش میابد .

نکته : تفاوت ترموفیوز و ترمودیسک در این است که ترمودیسک نوعی کلید قطع و وصل حرارتی میباشد که در محیط خنک حالت بسته ودر محیط گرم بصورت باز میباشد ولی ترموفیوز در حرارت بالا سوخته و باید تعویض گردد .

تایمر

یکی دیگر از قطعاتیست که درسیستم دیفراست یا برفک زدایی کارایی دارد . تایمرها اصولا درقسمت پشت یخچال فریزر درنزدیکی ورودی برق قرارمیگیرد . عملکرد این قطعه مانند عملکرد برد الکترونیکی نمیباشد و به صورت مکانیکی عمل کرده و معمولا 6 الی 8 ساعت برق را به کمپرسور و 20 الی 40 دقیقه به المنت وصل میکند .در این مدت عملکرد کمپرسور با ترموستات و عملکرد المنت با ترمودیسک کنترل میشود .

علت جمع شدن آب زیر کشوی جامیوه ای یخچال| آنی سرویس سنتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.