دلایل قطع شدن آب آبریز ساید بای ساید دوو چیست؟

آبریز

اگر آبریز(دیسبنسر) ساید بای ساید دوو شما کارنمیکند و زمانی که پدال را فشار میدهید از ابریز آب نمی آید، میتواند چند دلیل داشته باشد که به آنها اشاره میکنیم :

گاها اتفاق افتاده است که لیوان را بر روی پدال آبریز فشار داده اید و از آبریز آب بیرون نیامده است ، یکی از دلایلی که ممکن است باعث بروزاین مشکل شود ، خرابی مگنت سوییچ پشت پدال آبسردکن ساید دوو میباشد .

شما با فشار دادن پدال آبریز باعث عمل کردن مگنت سوییچ شده و مگنت سوییچ برق مصرفی شیر برقی را عبور داده و شیر برقی آب را به سمت آبریز ساید دوو هدایت میکند ، اگر این قطعه دچار مشکل شده باشد ، هر چقدر پدال را فشار دهید آبریز عمل نمیکند و آب از آبریز بیرون نمی آید. این مگنت سوئیچ ها از نوع تک کنتاکت بوده و دو حالت باز یا بسته دارد و در حالت عادی که پدال ثابت است در حالت بسته میباشد.

خرابی شیربرقی

اما دلیل بعدی که آبریز ساید دوو شما کار نمیکند را میتوان خرابی شیربرقی دانست ، شیر برقی همانگونه که از اسمش مشخص است به وسیله برق تحریک شده و آب را به سمت آبریز هدایت میکند . اگر شیر برقی ساید دوو معیوب باشد آب از آبریز جاری نخواهد شد .

کاما برای اینکه متوجه شویم این قطعه از ساید دوو معیوب است کافیست از یک تعمیرکارماهر ساید دوو بخواهید شیر برقی را بصورت برق مستقیم تست کند و از معیوب بودن یا سالم بودن قطعه مطمئن شوید. کاما

اگر قطعه معیوب باشد حتما باید با یک قطعه نو تعویض گردد و این قطعه قابل تعمیر نمیباشد. خرابی شیر برقی عمدتا مکانیکال بوده و متعلقات داخل شیر برقی معیوب میشود و کمتر دیده شده است که قطعی برق یا اتصال کوتاه کرده باشد. شکستگی فنر داخل بوبین شیر برقی و یا گیر کردن شفت داخل شیر برقی بخاطر رسوبات آب باعث خرابی شیر برقی میشود.

خرابی یخچال ساید بای ساید دوو | آنی سرویس سنتر

گرفتگی مسیر شلنگ ارتباطی داخل درب فریزر

دلیل دیگری که میتوان به آن اشاره کرد گرفتگی مسیر شلنگ ارتباطی داخل درب فریزر میباشد ، منظور از گرفتگی و کیپ شدن شیلنگهای ارتباطی داخل درب ساید دوو وجود رسوب آب است که مانع حرکت آب شده و آبریز ساید دوو شما از کار خواهد افتاد ، برای اینکه این اتفاق برای یخچال ساید شما نیافتد کافیست فیلتر تصفیه اب یخچال خود را سر وقت تعویض کنید و مانع ازبروز این مشکل شوید .

گرفتگی مسیر آب آبریز ساید دوو میتواند در قسمت فیلتر تصفیه آب نیز باشد ، فیلترهای تصفیه بر اساس دبی خروجی آب از فیلتر ممکن است 1700 گالن یا 2500  گالن باشد . اما در نظر داشته باشید اگر مصرف آب از دستگاه کم میباشد و مدت طولانی است که فیلتر را تعویض نکرده اید ممکن است باعث ایجاد رسوب در فیلتر و شلنگهای ساید بای ساید دوو شما شود و مسیر حرکت آب مسدود شده و باعث بروز هزینه بالایی جهت تعمیر و تعویض شلنگ درب فریزر شود ، برای اینکه این مشکل برای یخچال ساید دوو شما پیش نیاید سعی کنید فیلتر تصفیه آب را بموقع تعویض کنید.

آبریز یخچال ساید بای ساید | آنی سرویس سنتر

خرابی برد الکترونیکی نیز میتواند باعث بروز چنین مشکلی شود . برد الکترونیکی ساید بای ساید دوو مغز فرمان دهنده تمام قطعات برقی و الکترونیکی ساید دوو میباشد اگر برد الکترونیکی معیوب باشد و زمانی که شما پدال آبریز را فشار دهید برق به شیر برقی تامین نمیشود و شیر برقی عمل نخواهد کرد ، برد الکترونیکی تمامی کارکرد قطعات ساید بای ساید دوو را کنترل میکند و یکی از این قطعات شیز برقی یخچال است ، برق شیر برقی توسط برد الکترونیکی تامین میشود و اگر برد دستگاه شما ایراد داشته باشد شیر برقی شروع بکار نمیکند و آبریز ساید بای ساید دوو شما غیر فعال خواهد شد .

برای تست سلامت برد الکترونیکی میتوانید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا از سلامت برد ساید دوو خود مطمئن شوید .

 تست خروجی برق برد الکترونیکی به  شیر برقی را چگونه انجام دهیم؟

کافیست فیش های متصل شده به شیر برقی را جدا کرده و توسط یک وسیله کاربردی بنام لامپ تست استفاده کنید.

کاماتوجه داشته باشید که این کار تخصصی بوده و حتما از یک سرویسکار ماهر کمک بگیرید.کاما

دو سر سیم های لامپ تست را به فیش های شیر برقی متصل نموده و سپس پدال آبریز را فشار دهید اگر لامپ تست روشن شود بدین معناست که برد الکترونیکی ساید بای ساید دوو شما سالم بوده و علت خرابی آبریز را در جای دیگری باید جستجو کنید.

و اما دلیل آخری که میتوان به آن اشاره کرد :

قطعی در سیم کشی ساید بای ساید دوو

سیم کشی های یخچال ساید دوو همانند رگ در بدن انسان عمل میکنند و وظیفه تغذیه تمام اندام های بدن توسط خون رسانی رگ ها انجام میشود ، ارتباط بین تمام قطعلت یخچال با برد الکترونیکی توسط سیم کشی انجام میشود .اگر سیم کشی ساید شما قطعی داشته باشد کار یخچال شما مختل میشود و برق به شیر برقی دستگاه ساید بای ساید دوو شما نخواهدا رسید و عملا شیر برقی کار نخواهد کرد . ممکن است تمام قطعات را تست کنید و قطعات ساید دوو شما همگی سالم باشند اما همچنان آبریز یخچال شما کار نکند ، در این زمان است که  سیم کشی ساید دوو خود را باید  تست کنید و قطعی سیم کشی را پیدا کنید .

آبریز یخچال ساید بای ساید | آنی سرویس سنتر

روش تست سیم کشی هم میتواند توسط بیزر دستگاه مولتی متر انجام شود هم میتواند توسط سیم و لامپ تست صورت گیرد که روش دوم را حتما تکنسین میتواند انجام دهد و انجام اینکار را توسط خود مشتری پیشنهاد نمیکنیم. پس تست کلی قطعات و سیم کشی ساید بای ساید دوو و پیدا کردن ایراد و قطعه معیوب اقدام به تعویض قطعه معیوب و یا رفع قطعی از سیم کشی نموده و دستگاه ساید دوو شما همانند روز اول برای شما کار خواهد کرد .

اگر ساید بای ساید دوو شما احتیاج به سرویس یا تعمیر دارد میتوانید بر روی مجموعه آنی سرویس سنتر حساب کنید ، تکنسین های مجموعه آنی سرویس سنتر با گذرندن دوره های آموزشی در مراکز معتبر فنی و حرفه ایی و مجوز فعالیت از اتحادیه در رسته تعمیر برند دوو در خدمت شما همشهریان عزیز بوده و انواع سرویس و تعمیرات ساید بای ساید دوو را در محل انجام میدهند . اعتماد شما به مجموعه آنی سرویس سنتر باعث افتخار ماست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.