تعمیر لباسشویی و تعویض بلبرینگ چقدر زمان می برد ؟

تعویض بلبرینگ لباسشویی

دلیل صدای شدید در لباسشویی چیست ؟؟  لباسشویی به دلایل محتلف ممکن است به صدا و لرزش بیافتد ، دلایل اصلی صدای زیاد می توانند خرابی کاسه نمد و بلبرینگ لباسشویی میباشد . این خرابی اصولا پس از سالها استفاده رخ خواهد داد . اما در صورتی که از لباسشویی خود بطور صحیح ، با ظرفیت  استاندارد استفاده نکنید زودتر از آنچه که فکرش را بکنید به صدا و لرزش می افتد .

گاهاً این سوال پیش می آید که چرا لباسشویی من زمانی که وارد مرحله خشک کن میشه صدای هواپیما یا هلیکوپتر میده ؟ دلیل این اتفاق خرابی بلبرینگ لباسشویی و کاسه نمد لباسشویی میتونه باشه .

تعویض بلبرینگ لباسشویی

فرم درخواست تعمیر

نام و نام خانوادگی
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
موبایل *
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
تماس با آنی سرویس

در واقع قبل بلبرینگ کاسه نمد عایق ضد آب دچار مشکل میشه و دفورمگی این قطعه باعث نفوذ آب به قسمت بلبرینگ ها میشه . تنها کافیست یک قطره آب وارد قسمت بلبرینگ بشه تا در مدت زمان کوتاهی باعث زنگ زدگی این بلبرینگ ها بشه و به مرور زمان صدای شدید و ناهنجاری مثل صدای هواپیما یا هلیکوپتر تولید میکنه ، برای اینکه این اتفاق برای لباسشوییتون نیافته باید به چند تا نکته دقت کنید :

تعویض بلبرینگ لباسشویی

اولین نکته این است که در نظر بگیرید که بیش تر از ظرفیت لباسشویی ، داخلش لباس نریزید که سنگین شدن لباسشویی موقع خشک کن باعث دفرمگی کاسه نمد میشود و سپس بلبرینگ ها زنگ خواهند زد و شما عزیزان متحمل پرداخت هزینه سنگین خواهید شد .

دومین نکته این است که در هنگام جابجایی و نصب مجدد ، دقت کنید که لباسشویی در جای خود تراز و ثابت باشد . به این دلیل که تراز نبودن و لرزش لباسشویی باعث تکان های شدید درام دستگاه میشود و کاسه نمد و بلبرینگ را خراب خواهد کرد .

تعویض بلبرینگ لباسشویی
تعویض بلبرینگ لباسشویی

سومین نکته رسوب و جرم داخل آبکش میباشد . اگر از جرمگیر مخصوص لباسشویی استفاده نکرده باشید ، به مرور زمان جرم لباسشویی باعث خوردگی و شکستن سه نظام لباسشویی و در نتیجه از بین رفتن کاسه نمد خواهد شد و آب وارد قسمت بلبرینگ ها میشود و یاعث زنگ زدگی آنها خواهد شد . برای اینکه لباسشویی شما با همچنین مشکلی مواجه نشود هر 6 ماه یکبار از جرمگیر لباسشویی استفاده کنید تا بصورت کامل جرم و رسوبات آب و مواد شوینده از بین برود .

بهترین نوع بلبرینگ لباسشویی ساخت کجاست ؟

کشورهای سازنده بلبرینگ در جهان بسیار معدود هستند ، کشورهایی مانند : آمریکا ، آلمان ، ژاپن و در حال حاضر کشور چین میباشد ، البته بهترین بلبرینگ ها آلمانی و ژاپنی بوده واز لحاظ کیفیت  قابل مقایسه با دیگر کشور های سازنده این محصول نیستند .

تعویض بلبرینگ لباسشویی

تعمیر لوازم برقی خود را به ما بسپارید!

مجموعه آنی سرویس سنتر سنتر در جهت رفع هرگونه خرابی و مشکل دستگاه شما در کوتاه ترین زمان آماده ی خدمت رسانی و تعمیر لوازم برقی شما هستند. شما میتوانید از طریق تماس تلفنی و یا تکمیل فرم ، درخواست خود را ثبت نمایید.

اما در حال حاضر در کشورمان بیشترین حجم واردات بلبرینگ های چینی صورت میگیرد و این بلبرینگ ها کیفیت مناسبی ندارند ، اما این بدین معنا نیست که بلبرینگ اصلی و جنس خوب یافت نشود .

این قطعه فشار بار بالایی را در لباسشویی متحمل میشود و استفاده از بلبرینگ اصلی و اورجینال در تعمیر لباسشویی و تعویض بلبرینگ لباسشویی ها بسیار حائز اهمیت میباشد .

اگر میخواهید برای تعمیر لباسشویی خود یکبار هزینه پرداخت کنید و تا مدتها لباسشویی شما بدون دردسر و خرابی بلبرینگ برای شما کار کند ، با نزدیکترین شعبه آنی سرویس سنتر تماس بگیرید و دخواست تعمیذر لباسشویی خود را ثبت نمائید ، در کوتاهنرین زمان تعمیرکار لباسشویی به منزل شما مراجعه نموده و مشکل را برطرف مینماید . شماره های دفتر مرکزی آنی سرویس سنتر : 02166874168-02166874096-02166384803

اگر لباسشویی شما در هنگام خشک کردن لباس ، زمانی که وارد مرحله خشک کن میشود صدای زیادی میدهد و اصطلاحاً صدای هواپیما میدهد ، مطمئن باشید بلبرینگ و مطعلقات آن معیوب شده است .

تعویض بلبرینگ لباسشویی احتیاج به یک تعمیرکار لباسشویی حرفه ایی دارد و باید توسط متخصص اینکار انجام شود . اما در صورتی که فنی باشید میتوانید شخصاً اینکار را انجام دهید .

تعویض بلبرینگ لباسشویی

تعویض بلبرینگ لباسشویی را مرحله به مرحله خدمت شما توضیح میدهیم با من همراه باشید :

  • ابتدا دوشاخه را از پریز برق جدا نمائید .
  • سپس سقف لباسشویی را که با دو پیچ چهار سو به بدنه متصل است جدا کنید و از روی لباسشویی بردارید .
  • پس از جدا کردن سقف ، درب لباسشویی را باز کرده و زه فنری دور لاستیک درب را از جای خود خارج کنید و لاستیک دور درب را به داخل برگردانید .
  • فیش قفل برقی درب را از میکروسوئیچ جدا کنید .
  • جا پودری را از داخل مخزن خارج کنید و سپس خود جاپودری را از اتصالات لباسشویی جدا نمائید
  • سوکت های برد الکترونیکی ، شیربرقی ، هیدروستات ، المنت و موتور را از کانکتورهای آنها جدا نمائید
  • قسمت جلوی لباسشویی را باز کنید و کنار بگذلرید .
  • وزنه های بتنی را ازجلو و بالای لباسشویی جدا کنید .
  • لاستیک رابط دیگ به پمپ تخلیه را جدا کنید تا لباسشویی به راحتی از بدنه فلزی جدا شود .
  • سپس کمک فنرهای زیر لباسشویی را جدا کنید .
  • دیگ لباسشویی شما کاملا آزاد است و با کمک شخص دیگری میتوانید آن را از جای خود خارج کرده و شروع به باز کردن دیگ لباسشویی نمائید .
  • دیگ لباسشویی اصولا از جنس پلاستیک بوده ودو تکه میباشند و توسط پیچ یا خار به یکدیگر متصل هستند ، از یکدیگر جدا کنید و آبکش استیل را ازقسمت عقبی دیگ خرج نمائید .
  • بلبرینگ بر روی دیگ عقبی جانمایی شده است و بصورت کامل باید تعویض گردد . (بلبرینگ ها ، کاسه نمد) شفت و سه نظام را حتما بررسی کنید که کچل یا لاغر نشده باشد و بوش برنجی روی شفت سالم باشد .

 تمام فرایند دمونتاژ را فیلمبرداری کنید تا در هنگام مونتاژ کردن لباسشویی چیزی از قلم نیافتد 

 

ویدیو دمونتاژ کردن ماشین لباس شویی

پس ازتعویض بلبرینگ لباسشویی تمامی کارها بصورت معکوس انجام میشود و دوباره لباسشویی را مونتاژ کنید ( دقیقا مطابق با مراحلی که فیلمبرداری نموده اید)

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.