علت لرزش یا تکان خوردن ماشین لباسشویی چیست؟

در این مقاله به بررسی دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌پردازیم و به شما میگیم چرا لباسشویی شما لرزش پیدا می‌کنه یا تکان میخورد. اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید در بخش دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آنی سرویس سنتر به طرح سوال خودتون بپردازید تا کارشناسان مربوطه به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

بررسی تراز لباسشویی

در اولین قدم باید تراز لباسشویی و رفع تکان و لغی لباسشویی خودتان رو بررسی کنید تنظیم نبودن پایه ‌های لباسشویی باعث تکان و لرزش شدید در لباسشویی می شود. برای برطرف کردن این مشکل پیچ پایه لباسشویی را تا انتها باز کنید تا کاملا در جایش محکم شود و لغی لباسشویی به طور کامل برطرف شود و به وسیله‌ی یک تراز بنایی لباسشویی خود را در جای خودش تراز کنید که این کار باعث میشود صدا و لرزش شدید لباسشویی به طور کامل برطرف شود.حتما دقت داشته باشید که محل قرارگیری لباسشویی حتما باید صاف و مسطح باشد.

برنامه نادرست شسشتو لیاس

یکی دیگر از دلایلی که باعث لرزش و صدای شدید در لباسشویی میشود انتخاب نادرست برنامه‌ی شستشو متناسب با جنس لباس هستش حتما دقت داشته باشید نوع جنس لباس کثیف با برنامه‌ی شستشو همخوانی داشته باشد به طور مثال هرگز حوله تن پوش و البسه ای که در هنگام شستشو آب زیادی به خودش می‌گیرد توی برنامه‌هایی که دور خشک‌کن بالایی دارند، قرار ندهید و سعی کنید حتما برنامه‌ی متناسب با اون جنس لباس را انتخاب کنید.

یا در صورت امکان قبل از زدن دکمه استارت دور خشک کن که به وسیله‌ی دکمه‌ی اسپین یا همان تنظیم دور خشک کن نمایش داده میشود به کمترین دور خشک‌کن تنظیم کرده و یا خشک کن را حذف کنید که این کار باعث میشود لباسشویی شما در مرحله‌ی خشک کن لرزش نداشته باشد و طول عمر دستگاهتان هم بیشتر خواهد شد.

نکته :

اگر لرزش ماشین لباسشویی شما تنها در هنگام ورود به مرحله‌ی خشک کن بوده و پس از اینکه دورخشک کن افزایش پیدا کرد لرزش برطرف شود این امر در لباسشویی شما طبیعی و جای هیچ نگرانی نیست در مرحله‌ی بعد کمک فنرهای زیر دیگ لباسشویی رو بررسی کنید خرابی کمک فنرهای زیر دیگ لباسشویی باعث صدا و لرزش شدید توی لباسشویی شما میشود.

تعویض کمک ها

کمک‌ ها به مرور زمان فرسوده می شوند که حتما باید تعویض شود. از عمده دلایل خرابی زود هنگام کمک‌ های لباسشویی می‌توان به استفاده‌ی نادرست شما از ماشین لباسشویی، استفاده مکرر در طول زمان‌های کوتاه از لباسشویی و یا رعایت نکردن مقدار ظرفیت استاندارد تعیین شده برای لباسشویی اشاره کرد.

کمک فنر قطعه‌ای است که به مرور زمان احتیاج به تعویض خواهد داشت اما با استفاده‌ی نادرست شما از دستگاه‌ امکان داره زودتر این اتفاق بیفتد حتما دقت داشته باشید که هر دو کمک فنر یا در مدل‌هایی که سه کمک فنر دارند حتما هر سه کمک تعویض شود. چون اگر یکی از کمک فنرها  خراب شده باشد طبیعتا دیگری هم فرسوده شده و برای رفع مشکل بهتر است که هر دو یا هر سه کمک فنر تعویض شود.

خرابی وزنه های بتنی

مشکل دیگری که باعث به وجود آمدن صدا ، لرزش و تکان در لباسشویی شود میتوان به خرابی وزنه‌های بتنی یا همان بالانسرهای لباسشویی اشاره کرد. کار وزنه بتونی این است که در هنگام شستشو و دور خشک کن تعادل لباسشویی را حفظ کند ، اگر این وزنه ترک بخورد یا پیچ‌هایی که به وزنه‌ی بتنی را به لباسشویی متصل می‌کند شل شده باشه لباسشویی دچار لرزش و صدای شدید میشود.

اگر لباسشویی لرزش شدیدی داره یا تکان میخورد و یا صدا میدهد و شما نسبت به رفع مشکل اقدام نمی‌کنید می‌تواند باعث فشار آوردن وزنه بتونی روی دیگ شود و وزنه دچار آسیب یا ترک میشود. پس دقت داشته باشید با رعایت نکاتی که گفته شد از وزنه ی بتنی لباسشویی خود مراقبت کنید.

خرابی قطعات

دلیل دیگر صدا ، لرزش و تکان در لباسشویی ، خرابی قطعات مربوط به آبکش ، بلبرینگ ،کاسه نمد ، سه نظام و شفت و پولی است. هر کدام از این قطعات اگر خراب شده باشند در دور خشک کن صدا و لرزش خواهید داشت پس قطعات دیگ و آب کش برای رفع صدا و لرزش حتما باید بررسی شود.

برای اینکه این مشکلات برای لباسشویی شما پیش نیاید ، نسبت به نگهداری مناسب لباسشویی خود دقت کنید و توجه داشته باشید تا از ظرفیت بیش از اندازه لباسشویی استفاده نکنید. به طور مثال اگر لباسشویی شما ظرفیت شستشوی پتوی دو نفره یا پرده‌های سنگین ندارد این کار را انجام ندید توجه داشته باشید وقتی لباس‌ها را داخل لباسشویی می اندازید به اندازه‌ی پنج انگشت از روی سطح لباس تا سقف آبکش خالی باشد.

لباس های سنگین

همچنین اگر پتو را بشویید، آن را به تنهایی داخل لباسشویی نیندازید. بعد از آنکه پتو خیس میشود، پتو سنگین و سنگین‌تر می‌شود و معمولا در گوشه‌ی دیگ قرار میگیرد و باعث برهم زدن تعادل دیگه لباسشویی می‌شود پس اگر خواستید پتو را بشورید همیشه چند تیکه لباس همراه با پتو داخل لباسشویی بریزید.

پس با رعایت این نکات می‌توانید به حفظ کیفیت دستگاه خود کمک کرده باشید. اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید در بخش دیدگاه همین مقاله و یا در بخش پرسش و پاسخ سایت آنی سرویس سنتر  به طرح سوال خود بپردازید تا کارشناسان مربوطه به صورت آنلاین و کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.