علت زیادی صدای ماشین لباسشویی

علت صدا دادن لباسشویی

علت صدا دادن لباسشویی در زمان دور بالا و خشک کن دلایل متعددی دارد که به اختصار خدمت دوستان عرض میکنیم :

    1. استفاده بیش از ظرفیت شستشوی لباسشویی
    2. تنظیم نبودن پایه های زیر لباسشویی و لق بودن پایه ها
    3. خرابی بالانسر های لباسشویی ( وزنه های بتنی شکسته باشند)
    4. برخورد شلنگ تخلیه یا هیدرواستات با بدنه در زمان خشک کن
    5. خرابی کمک فنر های ضربه گیر زیر لباسشویی

صدا دادن لباسشویی

استفاده بیش از ظرفیت شستشوی لباسشویی

اولین موردی که میتوان به آن اشاره کرد ، ریختن لباس چرک بیش از ظرفیت لباسشویی میباشد . ظرفیت شستشوی لباسشویی بر اساس کیلوگرم محاسبه میشود . اگر ظرفیت لباسشویی شما 8 کیلویی میباشد منظوراین است که 8 کیلو گرم لباس خیس میشوید .

حال این سوال پیش می آید که چطوری متوجه بشیم چقدر لباس خشک بریزیم که خیس شد بشود 8 کیلو گرم لباس خیس داشته باشیم ؟ .

ابتدا در نظر داشته باشید لباسهای چرک را بصورت مچاله و درهم پیچیده داخل لباسشویی قرار ندهید و بصورت تفکیک شده و تک به تک داخل دیگ استیل قرار دهید ، پس قرار دادن لباس ها داخل لباسشویی ، ¾ دیگ باید لباس قرار دهید و ¼ را باید خالی بگذارید ، اگر فضای داخل دیگ لباسشویی را بطور کامل پُر کنید ، هم لباس تمیز شسته نخواهد شد ، هم بیشتر از ظرفیت لباسشویی پُر کرده اید و باعث لرزش و تکانهای شدید لباسشویی خواهد شد .

صدا دادن لباسشویی

یک راه دیگر که بتوانید تشخیص دهید لباس چرک به اندازه استاندارد داخل لباسشویی قرار داده اید ، این است که بر روی شیشه درب لباسشویی شما یک خَم وجود دارد که به شما میزان لباس خشک را نشان میدهد ، پس از قرار دادن لباس خشک داخل لباسشویی ، اگر لباس ها از خَم شیشه بالاتر باشد ، باید از لباسهای داخل کم کنید و اگر کمتر باشد باید به آنها اضافه کنید . سعی کنید لباسشویی خود را با ظرفیت استاندارد استفاده کنید و لباسها را برای یکبار شستشو با ظزفیت استاندارد روشن نمائید .

نمایندگی تعمیر لباسشویی در تهران آنی سرویس سنتر همواره میکوشد با ارائه اطلاعات فنی در مورد تعمیر لوازم خانگی سطح دانش فنی عمومی را بالا ببرد و به عنوان یک کتاب فنی در دسترس عموم ، مشکلات و تعمیرات انواع لباسشویی را در وبسایت آنی سرویس سنتر به اشتراک بگذارد ، تا همشهریان و همراهان آنی سرویس سنتر بتوانند تعمیر جزئی لوازم خانگی خود را انجام دهند .

( در صورتی که دست به آچار و فنی باشید ، در غیر اینصورت هرگز خودتان اقدام به تعمیر لوازم خانگی ننمائید)

تنظیم نبودن پایه های لباسشویی

دلیل بعدی که باعث لرزش لباسشویی شما میشود ، تنظیم نبودن پایه های لباسشویی میباشد . تنظیم نبودن پایه های لباسشوی در لرزش آن بسیار تاثیرگذار است .

برای تنظیم پایه های لباسشویی باید در نظر داشته باشید که ، پایه های پشت لباسشویی را بطور کامل ببندید تا به کف لباسشویی بچسبد و پایه های جلویی جهت رفع لقی باز شود ، تا جایی پایه های جلو را باز کنید که لقی لباسشویی گرفته شود ، سپس مهره هرز روی پایه را باز کنید تا به زیر لباسشویی بچسبد و در جای خود سفت شود ، اینکار باعث میشود پایه های تنظیم شده در جای خود ثابت شوند و هرگز شُل نشوند ( درهر صورت تمام لباسشویی ها به دلیل طراحی خود دارای ارتعاش میباشند) و ممکن است در طولانی مدت ، ارتعاشات لباسشویی باعث شل شدن پایه ها میشود .

فرم درخواست تعمیر

نام و نام خانوادگی
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
موبایل *
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
تماس با آنی سرویس

خرابی وزنه های بتنی یا بالانسرها

خرابی وزنه های بتنی یا بالانسر باعث میشود لباسشویی هنگام ورود به دور تند (خشک کن) باعث صدا دادن لباسشویی می شود و پس از بالا رفتن دور خشک کن صدا به صورت مداوم و تند تر شنیده شود . دلیل شکستن وزنه های بتنی استفاده بیش از حد ظرفیت لباسشویی میباشد .

اگر لباسشویی خود را بیش از ظرفیت استاندارد شستشو پُر کنید ، باعث میشود به مرور زمان بالانسرها اسیب ببینند و بشکنند وباعث صدا دادن لباسشویی می شود . در صورتی که لباسشویی شما دچار چنین مشکلی شده باشد ، بالانسرها حتما باید تعویض گردد و با بالانسرهای اورجینال جایگزین شود. زیرا وزنه های بالانسر براساس وزن مشخصی در هر لباسشویی متفاوت است ، در صورتی که از بالانسر اصلی و اورجینال استفاده نشود ( سبک یا سنگین تر باشد) باعث آسیب بیشتر به لباسشویی شما میگردد.

صدا دادن لباسشویی

برخورد شلنگ خروجی آب یا شلنگ هیدرواستات

برخورد شلنگ خروجی آب یا شلنگ هیدرواستات به بدنه نیز باعث صدای شدید لباسشویی میشود . اگر لباسشویی شما تعمیر شده است و پس از تعمیر لباسشویی صدای ناهنجار میدهد ، ممکن است تعمیرکار قبلی شلنگهای هیدرواستات و خروجی آب را با بست های مخصوص در جای خود محکم مکرده است و با شروع دور خشک کن این شلنگها با بدنه لباسشویی برخورد میکنند وباعث صدا دادن لباسشویی می شود .

کمک فنرهای ضربه گیر

خرابی کمک فنرهای ضربه گیر زیر لباسشویی نیز میتواند دلیل لرزش شدید و صدا دادن لباسشویی گردد ، خرابی کمک فنرهای ضربه گیر لباسشویی باعث میشود ، حرکت دورانی دیگ لباسشویی و ارتعاش حاصل از کارکرد لباسشویی به کف لباسشویی و بدنه منتقل شود و باعث لرزش شدید و حرکت و در نتیجه باعث صدا دادن لباسشویی می گردد .

صدا دادن لباسشویی

اگر کمک فنر لباسشویی خیلی سفت شده باشد ، ارتعاشات را به بدنه منتقل مینماید و اگر نمد کمک فنر خراب شده باشد ، کمک فنر خیلی شُل میشود و دیگ لباسشویی به بدنه ضربه خواهد زد . گاهاً سفت شدن این کمک فنر ها در برندهای لباسشویی اسنوا و لباسشویی دوو باعث شکستن پایه های کمک فنر نیز میشوند و برای اینکه تعمیر لباسشویی شما انجام شود احتیاج به جوشکاری کف لباسشویی خواهد داشت .

برای توضیحات بیشتر درباره علت صدا دادن لباسشویی می توانید ویدیوی  زیر را مشاهده کنید.

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.