دلیل کم شدن سرمای ساید بای ساید دوو چیست؟

کم شدن سرمای ساید بای ساید دوو

در مقاله میخواهیم به شما بگوییم چه دلایلی باعث کم شدن سرمای ساید بای ساید دوو میشود.

خرابی های ساید دوو میتواند شامل 7 مورد باشد که به انها اشاره میکنیم :

خرابی لاستیک دوردرب (گسکت) یخچال یا فریزر

یکی از دلایل اصلی کاهش سرما در یخچال خرابی لاستیک دور درب یخچال یا فریزر میباشد.

برای اینکه لاستیک دوردرب یخچال ساید دوو شما هرگز خراب نشود دقت داشته باشید هر ماه اقدام به تمیز کردن لاستیک کرده و آنها را بشویید.

برای شستن لاستیک دور درب یخچال و فریزر به یک مسواک که دیگر از ان استفاده نمیکنید ، مقداری اب گرم ، مواد شوینده و یک پارچه سفید و تمیزاحتیاج دارید.

پس از شستشوی لاستیک ها انها را کاملا با دستمال خشک کنید و سپس به وسیله یک سشوار از فاصله 5 سانتیمتری در حالت داغ اقدام به خشک و گرم کردم لاستیک دور درب ساید بای ساید دوو خود نمایید تا لاستیک دور درب کاملا نرم و انعطاف پذیر گردد پس از انجام این کار یک تکه پنبه را اغشته به پارافین نموده و بر روی لاستیک ها و داخل شیارهای لاستیک بکشید تا به خوبی چرب شوند.

شما با این دستورالعمل میتوانید مدت ها لاستیک دور درب نو و سالمی داشته باشید و از خشک شدن و پارگی این قطعه جلوگیری کنید .

کاما لاستیک دور درب یخچال ساید دوو قابل تعمیر نیست و این قطعه تعویضی می باشد.کاما

خرابی موتور فن های ساید دوو (اواپراتور یا کندانسور)

موتور فن های ساید بای ساید دوو از نوع 12 ولت بوده و بسیار کم مصرف هستند و بسیار بیصدا کار میکنند موتور فن اواپراتور از نوع 2200 دور و دارای پرتاب باد بالایی میباشد و وظیفه بسیار مهمی درایجاد سرما در یخچال ساید دوو را دارند.

فن اواپراتوروظیفه انتقال سرمای تولید شده توسط اواپراتور را به داخل کابین فریزر برعهده دارد.

اگر این قطعه در یخچال ساید شما از کار افتاده باشد سرمای تولید شده توسط اواپراتور به داخل فریزر منتقل نشده و باعث کاهش سرما میشد.

برای اینکه متوجه شویم که فن اواپراتور کار میکند یا خیر کافیست دست خود را در مقابل مجاری صفحه توزیع هوای فریزر نگهدارید و باد سرد در حال جریان را حس کنید اگر وزش باد سرد را احساس نمیکنید موتور فن اواپراتور ساید بای ساید دوو شما خراب شده است و باید در اولین فرصت تعویض گردد.

کاما لازم به ذکر است که این نوع فن قابل تعمیر نیست و یکبار مصرف است.کاما

خرابی موتور فن کندانسور

فن کندانسور نیز همانند فن اواپراتور وظیفه گردش هوای کندانسور را بر عهده دارد.

گاز مبرد خارج شده از کمپرسور به صورت گاز فوق داغ وارد کندانسور میشود و کندانسور کاملا داغ شده و باید گازفوق داغ به وسیله فن کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع گردد(تقطیر شود)

اگر موتور فن کندانسور ساید بای ساید دوو معیوب باشد و کار نکند کمپرسور و کندانسور با گرمای بالایی کار خواهند کرد و کاز مبرد فوق داغ خنک نشده و تبدیل به مایع نمیگردد و باعث کاهش برودت و عدم سرمای کافی در یخچال ساید شما خواهد شد.

بعضا خرابی موتور فن کندانسور باعث خرابی و سوختن کمپرسور میگردد ، برای اینکه زود تر از خرابی فن کندانسور اطلاع پیدا کنید میتوانید با لمس کردن محل قرار گرفتن لاستیک دور درب یخچال و فریزر بر روی کابین از گرمای بیش از حد این قسمت متوجه شوید که فن کندانسور کار میکند یا خیر.

اگر این قسمت خیلی داغ باشد در حدی که دستتان را نتوانید بر روی بدنه نگهدارید سریعا با مجموعه آنی سرویس سنتر تماس گرفته تا همکاران ما برای رفع این مشکل به منزل شما مراجعه نموده و از خرابی بیشتر قطعات مرتبط جلوگیری کنند.

نشتی گاز و کم شدن گاز مبرد در سیکل تبرید ساید دوو

گاز مبرد در ساید های دوو بر اساس نوع کمپرسور متفاوت است.

انواع گازهای مبردی که در ساید بای ساید های دوو مورد استفاده قرار گرفته اند میتوان به گازهای مبرد  R134a  و R600a اشاره نمود.

  • چگونه متوجه شویم ساید دوو نشتی گاز دارد؟

یکی دیگر از دلایل کم شدن سرمای ساید بای ساید دوو نشتی سیکل تبرید و کم شدن گاز میباشد. اگرکمپرسور ساید دوو شما یکسره کار میکند ممکن است گاز مبرد در سیکل تبرید کم باشد و دستگاه شما 100 درصد دچار نشتی شده است .

کمپرسور یخچال نباید بطور مداوم مشغول به کار باشد و زمانی که یخچال به دمای استاندارد تنظیم شده که شما انتخاب کرده اید برسد موقتا خاموش میشود و اصطلاحا استراحت میکند.

  • شارژ گاز ساید دوو چگونه انجام می شود؟

نشتی در سیکل تبرید یا بر اثرضربه یک جسم سخت بوجود می آید و یا بر اثر زنگ زدگی و قدیمی بودن دستگاه بوجود می آید و در این هنگام باید با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید که تخصص نشت یابی یخچال ساید دوو را دارد تا به منزل شما مراجعه نموده و ساید دوو شما را نشت یابی کرده و اقدام رفع نشتی و شارژ گاز دستگاه شما نماید.

لازم به ذکر است سرویسکاران مجموعه آنی سرویس سنتر مهارت و تجربه کامل جهت نشت یابی و رفع نشتی و انجام شارژ گاز ساید دوو در منزل مشتری را دارند.

نکته : شارژ گاز ساید بای ساید دوو یک عملیات دقیق و کاملا حساس میباشد که تکنسین های مجموعه آنی سرویس سنتر با بهمراه داشتن لوازمی مانند دستگاه وکیوم که جهت خلاء کردن مدار سیکل تبرید استفاده میشود و یک عدد ترازودیجیتال جهت شارژ گاز دقیق ساید دوو (بر اساس مقدار تایین شده در منوال سرویس دستگاه) در منزل مشتری اقدام به شارژ گاز کامل و استاندارد خواهند کرد.

خرابی کمپرسورساید بای ساید دوو

  • چرا کمپرسور ساید بای ساید دوو خراب میشود؟

کمپرسور یا همان موتور ساید بای ساید همان قلب تپنده و مهم ترین قطعه یخچال شما میباشد که وظیفه تولید سرما را برعهده دارد.اگر کمپرسور یا رله کمپرسورو خازن راه اندازخراب باشد ساید دوو شما سرما نخواهد داشت.

  • چطوری خرابی کمپرسور ساید دوو را متوجه شویم؟

کمپرسور ساید دوو بر اساس کیلو وات ساعت مقدار مصرف بر روی هولوگرام منوال سرویس مشخص شده است.ممکن است متوجه این موضوع شوید که قبض برق مصرفی دوره ایی منزل شما بصورت نامتعارف افزایش یافته است یکی از دلایل افزایش بهای برق مصرفی منزل شما ممکن است از مصرف بیش از حد کمپرسوریخچال ساید شما باشد ، برای تست اینکه ایا مصرف کمپرسوریخچال ساید بیش از حد استاندارد است میبایست از یک سرویسکار ماهر کمک بگیرید تا مقدار آمپر مصرفی کمپرسور را با آمپرمتر اندازه گیری کند ف اگر کمپرسور یخچال ساید شما در هنگام کار آمپر بالایی را استفاده کند این قطعه در حال خراب شدن میباشد و باید تعویض گردد.

  • آیا کمپرسور یخچال ساید دوو قابل تعمیر است؟

این سوال که آیا کمپرسوریخچال قابل تعمیر است یا خیر سوال پیش می آید : کمپرسور یخچال با اسم تجاری کمپرسورهای بسته هرمتیک شناخته میشوند و مانند کمپرسور های صنعتی نمیباشند.

کمپرسورهای یخچال خانگی بصورت بسته و وکیوم هستند و زمانی که خریداری میشوند بصورت کامل و همراه با روغن کمپرسور میباشند اما کمپرسورهای صنعتی در هنگام راه اندازی احتیاج به اسمبل کردن و تزریق روغن دارند. در نتیجه نوع صنعتی قابل تعمیر میباشد اما نوع خانگی خیر.

برای رفع مشکل خرابی و آمپر کشیدن کمپرسور یخچال ساید دوو میتوانید از طریق ثبت درخواست آنلاین درخواست تعمیر خود را ثبت نموده یا با شماره تلفن های مجموعه آنی سرویس سنتر تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان و نازلترین هزینه ممکن برای رفع خرابی یخچال به منزل شما مراجعه نموده و مشکل دستگاه را حل کنیم.

خرابی سنسور دیفراست ، المنت و ترموفیوز

یخچال ها در دو نوع دیفراست(برفکی) و نفراست(بدون برفک) تولید میشوند.

ساید بای سای دوو از نوع نفراست و بدون برفک میباشند،عملکرد برفک زدایی در یخچال های نفراست بصورت انوماتیک انجام میشود و احتیاجی نیست که شما برای برفک زدایی آن اقدام کنید.

  • دلیل برفک شدید داخل فریزر ساید بای ساید دوو چیست؟

برفک شدید میتواند نشان دهنده خرابی سیستم دیفراست یا همان برفک زدایی اتوماتیک باشد،خرابی قطعات سیستم دیفراست باعث برفک شدید در ساید بای ساید دوو شما میشود.این قطعات شامل سنسوردیفراست ، المنت فولادی ، ترموفیوزو ترمودیسک میباشند.محل قرارگیری سنسوردیفراست بر روی اواپراتورمیباشد و وظیفه آین قطعه این است که مقدار سرمای اواپراتور را به برد الکترونیکی گزارش دهد واگر این دما به مقدار تایین شده در PROGRAM  برد الکترونیکی رسیده باشد کمپرسورموقتاً خاموش شده و المنت فعال میشود و برفک زدایی انجام میشود ، در صورتی که هر یک از قطعات فوق خراب شده باشد عملیات برفک زدایی انجام نخواهد شد.

  • آیا ساید بای ساید دوو برفک میزند؟

کارترموفیوز ساید دوو کنترل حرارت المنت فولادی در هنگام حرارت بالا است و آخرین قطعه از سیستم برفک زدایی است که المنت فولادی را کنترل و برق مصرفی المنت را قطع میکند و دمایی که ترموفیوز میسوزد 74 درجه سانتیگراد میباشد ، اگر سنسور معیوب باشد و پس از اتمام برفک زدایی حرارت المنت فولادی را تشخیص و به برد الکترونیکی گزارش ندهد و برق المنت قطع نشود ، ترموفیز قطع میشود یا به اصطلاح خود سوزی میکند و دیگر برق را به المنت نخواهد و از آتش سوزی جلوگیری خواهد کرد ، برای اینکه مشکل برفک زدایی یخچال ساید شما برطرف شود و دوباره المنت و سیستم دیفراست فعال شود باید سنسور دیفراست و ترموفیوز همزمان تعویض گردند زیرا سوختن ترموفیوز نشاندهنده خرابی سنسور دیفراست میباشد و هر دو این قطعات قابل تعمیر نبوده و حتما باید با قطعات اورجینال تعویض گردند.

مجموعه آنی سرویس سنتر فقط از قطعات اورجینال ساید بای ساید دوو استفاده میکند و هرگز از قطعات فیک و چینی در تعمیر یخچال ساید دوو استفاده نمیکند.

محل نصب ساید بای ساید دوو کجاست؟

محل نصب و قرار گیری ساید بای ساید دوو در عملکرد مناسب و صحیح آن بسیار مهم است.هرگزیخچال ساید دوو را در کنار وسایل گرمایشی نصب نکنید ، گرمای وسایل گرمایشی باعث میشود سیکل تبرید با مشکل مواجه شود. دمای استاندارد محل نصب یخچال ساید دوو 24 درجه سانتیگراد بصورت میانگین میباشد و اگر درمجاورت وسایل گرمایشی قرارگیرد یخچال شما با گرمای بیش از حد کار خواهد کرد و دچار مشکل خواد شد.

  • آیا محل نصب ساید دوو مهم است؟

یکی دیگر از نکاتی که باید برای نصب یخچال خود در نظر داشته باشید این است که درمعرض تابش نورمستقیم قرار نگیرد.تابش مستقیم نورخورشید باعث بالا رفتن دمای غیر استاندارد کارکرد یخچال ساید دوو شما خواهد شد. از نصب یخچال خود در کنار پنجره که نورمستقیم خورشید متابد جدا خودداری کنید.

  • فاصله قرارگیری ساید دوو در محل نصب چقدر است؟

یکی دیگر از نکاتی که برای محل نصب یخچال باید در نظر داشته باشید فاصله استاندارد از طرفین و قسمت پشت دستگتاه میباشد.فاصله استاندارد جهت نصب یخچال ساید از طرفین حداقل 5 سانتیمتر و از قسمت پشت دستگاه 10 سانتیمتر میباشد.لوله های آنتی یا لوله های انتقال گرما در طرفین بدنه یخچال شما تعبیه شده است و برای اینکه بدنه یخچال بیش از حد گرم نشود باید فاصله نصب طرفین چپ و راست یخچال خود را 5 سانتیمتر در نظر بگیرید ، و قسمت پشت دستگاه که کندانسور، کمپرسوروموتورفن کندانسور قرار دارد حتما باید 10 سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشد.

  • یخچال ساید بای ساید دوو را کجا نصب کنیم؟

نصب نکردن یخچال در محل نمناک و مرطوب نیز یکی دیگر ازنکاتی است که حتما باید رعایت شود ، رطوبت باعث زنگ زدگی یخچال ساید دوو شما خواهد شد.زنگ زدگی لوله ها باعث نشتی گاز میشود و شما را متحمل هزینه نشت یابی و شارژ گاز یخچال خواهد کرد .

سرویس های دوره ایی ساید بای ساید دوو

  • آیا یخچال ساید دوو احتیاج به سرویس دوره ایی دارد؟

تمامی وسایل آشپزخانه احتیاج به سرویس های دوره ایی دارند یخچال یکی از مهمترین آنها بشمار می آید . انجام سرویس های دوره ایی برای اینکه یخچال ساید دوو شما عمر طولانی و خرابی کمتری داشته باشد بسیار مهم و لازم است.

  • چه زمانی یخچال ساید احتیاج به سرویس دارد؟

سرویس دوره ای شامل شستشوی کندانسور ، تعویض فیلتر تصفیه آب دستگاه ، گرد گیری کمپرسور و فن کندانسور می شود .تمامی یخچال ها احتیاج به سرویس دوره ایی دارند و ساید بای ساید دوو از این قضیه مستثنی نمیباشد و باید هر6 ماه یکبار اقدام به سرویس دوره ایی نمایید

  • سرویس دوره ایی ساید دوو شامل چه نکاتی است؟

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث کاهش سرما در ساید بای ساید دوو شما شود انجام ندادن سرویس های دوره ایی میباشد .کندانسور ساید دوو بشکل مکعبی در کنار کمپرسور قرار دارد و فن کندانسور وظیفه به حرکت درآوردن جریان هوای خنک و خنک کردن لوله های کندانسور و کمپرسوررابرعهده دارد ، جریان هوا بهمراه خود گرد و غبار و کرک فرش و موکت را بهمراه می آورد و در لابه لای لوله ها و فین های کندانسور قرار گرفته و مسیر جریان هوا را مسدود مینماید و مانع از خنک شدن لوله های کندانسورشده و باعث میشود کمپرسوردردمای بالا کار کرده و تحت فشار قرار بگیرد و مصرف برق دستگاه نیز بالا خواهد رفت ، اگرسرویس انجام نشود کمپرسور ساید شما اسیب خواهد دید.

خرابی برد الکترونیکی در کاهش سرمای ساید بای ساید دووچه تاثیزی دارد؟

  • برد ساید دوو خاموش شده و صفحه نمایشگر کار نمیکند؟

یخچال های ساید بای ساید دوو از نوع نفراست بوده و تمامی قطعات یخچال توسط برد الکترونیکی کنترل میشوند ، مانند کمپرسور ،سنسورها ف المنت و ترموفیوز،لامپ داخل کابین ، یخسازساید و….

اگر برد الکترونیکی آسیب ببیند کارکرد تمام قطعات با مشکل مواجه خواهد شد و یخچال ساید دوو شما دچار کاهش سرما میشود.برد های الکترونیکی نسبت به نوسان برق حساس میباشند و حتما باید از یک محافظ برق یا همسو کننده در ورودی برق یخچال خود استفاده کنید تا در هنگام نوسان ولتاژ برق ، برد ساید دوو شما آسیب نبیند.

  • آیا برد ساید بای ساید دوو قابل تعمیر است؟

برد ساید بای ساید دوو اصولا قابل تعمیر بوده و احتیاجی به تعویض برد خراب با برد نو نیست زیرادر هنگام نوسان برق فقط قسمت تغذیه یا های ولتاژ(تامین کننده برق 220 ) آسیب میبیند و با کمترین هزینه قابل تعمیرمی باشد.

  • هزینه تعمیر برد ساید بای ساید دوو چقدر است؟

مجموعه فنی آنی سرویس سنتر با بکارگیی از تکنسین های مجرب و با اخلاق و همچنین دوره دیده در مراکز تحت نظر سازمان فنی حرفه ایی کشور آماده ارايه خدمات در منزل مشتری با بلاترین کیفیت و کمترین هزینه میباشند ، از اینکه این مجموعه را برای تعمیر ساید بای ساید دوو خود انتخاب کرده اید از حسن انتخاب شما مفتخر و متشکریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.